خبرهای داغ:
سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه میامی:

عدم ثبت برخی موقوفات معضل پیش روی اداره اوقاف میامی است

سرپرست نمایندگی اوقاف میامی، گفت: گاهی دیده می‌شود اداره موقوفات بر عهده اشخاص است که این معضلی برای اداره اوقاف است.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۴۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،رضا قاضی پور بابیان اینکه تمام موقوفات باید زیر نظر اداره اوقاف میامی مدیریت شود، ابراز داشت: بخشی از موقوفات شهرستان به‌صورت فردی مدیریت می‌شود که در آینده احتمال می‌رود که نفرات بعدی و فرزندان متولی در انجام امور کوتاهی کنند و موجب مسئولیت سنگین دنیوی و اخروی برای فرد مدیریت کننده شوند.

وی بابیان اینکه عدم ثبت برخی موقوفات معضل پیش روی اداره اوقاف میامی است، افزود: برای رسیدگی دائمی به مسائل حوزه وقف لازم است موقوفات در سیستم جامع اوقاف ثبت شوند و متولیان موقوفات با صراحت و شفافیت نسبت به معرفی موقوفه اقدام کنند.

مشاوره وقف در میامی

سرپرست نمایندگی اوقاف میامی درباره پروژه‌های این نمایندگی نیز، توضیح داد: در بخش عمرانی ۷۰۰ میلیون ریال برای ساخت سراچه و زائرسرا در سال جاری جذب‌شده که در جوار امامزادگان دانیال(ع) و سید احمد(ع) کالپوش و نظرآزمایی برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی هزینه خواهد شد از سوی دیگر اجرای سه پروژه نیز با تسهیلات بانکی کم‌بهره در حال بررسی است.

قاضی پور در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه بیشترین وقف میامی مربوط به تعزیه‌داری اباعبدالله(ع) است، تأکید داشت: جامعه نیازمند دریافت وقف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، اقتصادی و… است و از این منظر مواردی چون ترویج فرهنگ قرآنی، کارآفرینی برای جوانان، آموزش‌وپرورش و حوزه بهداشت و درمان نیز می بایست مد نظر واقفان میامی باشد.

وی از ارائه مشاوره انتخاب نیات وقف در نمایندگی اوقاف میامی خبر داد و بیان کرد: سامانه جامع اوقاف برای کسب اطلاعات و انجام امور اجاره و … در اختیار مردم قرار دارد همچنین این نمایندگی به مردم برای تعیین نیات وقف، مشاوره رایگان می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها