حجت الاسلام پناهیان:

بی‌تقوایی مسئولین جامعه را دچار مشکل می‌کند

کارشناس مذهبی بیان داشت: . هر جا دیدید جامعه دچار مشکل می‌شود نتیجه‌ی بی‌تقوایی مسئولین است.
کد خبر: ۹۰۸۳۰۱۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج حجت الاسلام پناهیان در جمع بسیجیان، عموم مردم، خانواده معظم شهدا و نیرو‌های نظامی و انتظامی در آرامگاه شهید مدرس (ره) گفت: یکی از آثار گناه این است که  قطعه‌ای از عقل انسان را کم می‌کند و انسانی که گناه زیاد می‌کند عقلش کم می‌شود و در زندگی به مشکل خواهد خورد.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: اوضاعی که امروز در اروپا، فرانسه و جهان غرب حاکم است نشان می‌دهد که چقدر خودشان را به واسطه‌ مصیبت‌هایی که انجام داده اند گرفتار کرده اند. به ظاهر پیشرفت‌هایی داشته اند، اما صدای آن در خواهد آمد و همیشه متداوم نخواهد بود.

وی گفت: هنگامی که انسان عقل معاد را از دست می‌دهد عقل معاش را هم از دست خواهد داد. هنگامی که رابطه‌ای بین عقل معاد و معاش برقرار باشد ما مسئول بی تدبیری به روی کار نخواهیم داشت. کسی که تقوا داشته باشد وجودش برای جامعه مفید است. هر جا دیدید جامعه دچار مشکل می‌شود نتیجه‌ی بی‌تقوایی مسئولین است. عبادت هر کس را به منزله‌ی عقلش می‌پذیرند. عقل در دین بسیار ارزش دارد. فرقی بین عقل معاد و معاش نیست.

پناهیان خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های آیت الله شهید مدرس (ره) زیرکی و با هوشی آن بزرگ مرد بود. بر کلمات و سیره‌ی رفتاری آیت الله مدرس (ره) که نگاه می‌کنیم به بزرگی او پی می‌بریم. حتی به حرف‌ها و سخنان این بزرگ مرد که نگاه می‌کنیم مشخص می‌شود که او در آن زمان هم به دنبال اقتصاد مقاومتی و وابسته نبودن به کشور‌های غربی بود که این خود نشان از هوش بالای آیت الله مدرس (ره) داشت.

وی اظهار کرد: در هفته بسیج یاد می‌کنیم از شهدای عزیز که بیشتر آنان در وصیت نامه خود از ولایت فقیه یاد کردند این‌ها معلمان ولایت فقیه هستند. یکسال قبل از دفاع مقدس امام (ره) بسیج را تشکیل دادند. سپاه و ارتش بعد از یکسال از جنگ بسیج را شناختند. این نشان از درایت امام امت است که می‌فرمایند بسیج میوه انقلاب است. امروز اکثر شهدای مدافع حرم مربیان آموزش همین بسیجیان هستند. بسیج نتیجه  اقدام عقلانی امام (ره) است و شهید مدرس (ره) اسوه‌ی عقلانیت است. از فتنه در آخر زمان ناراحت نباشید چون فتنه موجب نابودی دشمن و رسوایی آنان خواهد شد.

این سخنران برجسته کشوری در پایان حدیثی از امام صادق (ع) نقل کرد  که در آخر الزمان فتنه‌ها را از خدا تمنا کنید فتنه یعنی آزمایش، هر کس فتنه برپا کند در اخر دامن خودش را خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها