خبرهای داغ:
با حضور در منزل جانباز ۷۰ درصد،

افتتاح جشنواره مردمی فیلم مردمی عمار در شاهرود

افتتاحیه نهمین جشنواره فیلم مردمی عمار شهرستان شاهرود در منزل جانباز ۷۰ درصد مهدی امامیون برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۵۷
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، افتتاحیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور امام‌جمعه شهرستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، رئیس اوقاف و ارشاد و رئیس بنیاد شهید شهرستان و مهمانان ویژه این مراسم که پدران و مادران و همسران شهیدان بودند در منزل مهدی امامیون جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی که ۳۷ است ویلچرنشین شدهبرگزار شد.
این مراسم با پخش کلیپ الاحرار آغاز شد کلیپی که در آن با زبان عربی و فارسی و با تصاویری از اهواز ایران اسلامی یک جمله می‌گفت و آن‌هم رمز موفقیت ما حول شعار یا حسین (ع). این جشنواره، اما با پخش فیلم هم همراه بود فیلمی با موضوع حجاب.
یکی از برکات فتنه ۸۸ خلق جشنواره مردمی فیلم عمار است
امام‌جمعه شاهرود در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت ایام حماسه نهم دی گفت: در سال ۸۸ کشورمان خساراتی را متحمل شد، اما با همه این خاطرات تلخ، مقوله ۸۸ برای ما برکات و خوبی‌هایی نیز داشت که یکی از خوبی‌ها آن در حوزه هنر همین خلق جشنواره مردمی عمار بود جشنواره‌ای که با تولیدات خوب سعی دارد با استفاده از ابزار هنر در حوزه تولیدات فاخر فرهنگی اقدام کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی بابیان اینکه باید بپذیریم در حوزه استفاده از ابزار‌های خوب و ظرفیت جوانان هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی کارکنیم، بیان کرد: جشنواره فیلم عمار آمده تا با همراهی مردم در حوزه تولیدات دینی و معنوی نقش‌آفرینی کند.
وی به بصیرت و ولایتمداری مردم ایران اسلامی نیز اشاره کرد و بابیان اینکه عمار مظهر بصیرت است، تأکید کرد: این جشنواره نام فردی را یدک می‌کشد که به‌موقع و بجا دانست که باید ایستادگی کند و این به‌موقع بودن دفاع از حق و حقیقت از سوی عمار سبب شد تا در جنگ صفین مهر شهادت در رکاب امیر المومنان (ع) نصیب او شود.
امینی به خاطره دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره و بابیان اینکه اقدام به‌موقع بسیار فضیلت دارد، بیان کرد: در آن دیدار معظم له مطرح کردند که کشته شدگان تواب نیز شهید هستند و ذره‌ای از اجروقربشان کم نمی‌شود، اما در کنار شهدای کربلا که به‌موقع اقدام کردند و دانستند که در چه زمانی باید بایستند، نمی‌توان آن‌ها را قیاس کرد؛ لذا جانبازان جنگ تحمیلی نیز به‌واسطه اقدام به موقعشان است که دارای اجر معنوی هستند.
در ادامه این مراسم کلیپی از رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد که در آن معظم له با استقبال از جشنواره عمار تاکید کردند" خدا را سپاسگزارم که توفیق به ما دست داد تا شاهد جشنواره عمار باشیم انسان می‌بیند که دست‌ها درست همان‌جا که نیاز است پرچمی را بلند می‌کنند لذا شما جوانان پیش بروید چراکه سینما قله هنر‌ها است و این تکلیف را لحظه‌ای زمین نگذارید. "
اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در طول سال
مصطفی واحدی دبیر جشنواره عمار شاهرود دبیر مجمع گفتمان انقلاب اسلامی شاهرود در این مراسم بابیان اینکه جشنواره فیلم عمار وارد نهمین سال فعالیت خود می‌شود، گفت: این جشنواره ابتدا در پاسخ به فتنه ۸۸ پایه‌گذاری شد، اما در سال‌های ۹۰ و ۹۱ وارد سایر مضامین دینی و اخلاقی و انقلاب اسلامی نیز شد تا گستردگی خاصی را در آن شاهد باشیم و امروز در گوشه و کنار ایران اسلامی و حتی دورترین روستا‌ها نیز شاهد برگزاری آن و نمایش فیلم‌ها هستیم.
وی افزود: عمار درواقع تعریفی جدید از جشنواره فیلم را ارائه کرده که در آن مکان پخش فیلم گاهی یک قطار در حال حرکت است و گاهی یک مدرسه و یا مسجد و حتی یک اتاق سه در چهار ساده و لذا این مردمی بودن جشنواره سبب شده تا شاخصه اصلی آن حفظ شود.
واحدی بیان کرد: این جشنواره همچنین ویژگی دیگری هم دارد و آن این است که فیلم‌هایش در تمام طول سال اکران می‌شوند و تنها به یک روز و یک هفته و یک ماه خلاصه نمی‌شود تا همگان بتوانند از فیلم‌های تولیدی این جشنواره بهره‌مند شوند.
تقدیر از جانباز ۷۰ درصد مهدی امامیون و همسر صبورش که پس از جانبازی، عاشقانه با وی ازدواج کرد ازجمله بخش‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها