خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس جمهور:

غرب بداند که فرهنگ تسلیم ناپذیری امام از سوی رهبری و دولت ادامه دارد/ مذاکره کنندگان متدین و انقلابی هستند / اقتصاد کشور باید برمبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود

یکی از مراجع تقلید قم گفت: دولت در عرصه های اقتصاد ، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت و راه و بزرگراه ها، کارهای بسیار خوبی انجام داده و گام های خوبی برداشته است.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۳۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه بنای ما بر این است که به طور کلّی از دولت حمایت کنیم، اظهار کرد: نقد و پیشنهاد دلسوزانه برای پیشرفت دولت را وظیفه خود می‌دانیم و این پیشنهادها و نظرهای دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابی و روحانی بودنتان، بیشتر از گذشته است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز بیان می‌شود قطعاً برای پیشرفت دولت و انقلاب و از روی علاقه و دلسوزی است، به ضرورت تقویت فرهنگ تسلیم‌ناپذیری اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) شخصیتی بودند که هیچ‌گاه به غیر از خدا در مقابل کسی تسلیم نشدند و خوفی به خود راه ندادند و با این قدرت توانستند عزت اسلام و تشیع را در جهان زنده نگه دارند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهارداشت: وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را زنده نگهداریم و آن را رونق بیشتر دهیم. این فرهنگ را باید امروز در مقابل غرب و ایادی آنها نشان دهیم تا بدانند که فکر امام همچنان باقیست و توسط رهبری و دولت اسلامی ایران ادامه دارد.

این مرجع تقلید در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با حمایت از اصل مذاکرات و توصیف مذاکره‌کنندگان ایرانی به افرادی متدین، انقلابی و سخت‌کوش گفت: حمایت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفی منطق و گفت‌وگو صحیح و عملکرد دقیق نظام به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم و در مرحله بعدی چهره استکبار و غرب را نشان دهیم.

وی افزود: باید دقت کنیم که غرب از ما کینه در دل دارد و حاضر به گفت‌وگو در شرایط برابر نیست و از طرفی برخی ایادی آنها در منطقه با پول نفت و گاز در صدد تخریب نظام اسلامی هستند. توقع ما از دولت این است که با دشمنان به شدت و از موضع عزّت و قدرت برخورد شود و در روابط و موضع‌گیری‌ها، همان طور که از امام آموختیم، هیچگاه خدای ناکرده ضعف و سستی به خود راه ندهیم و طبق نظر امام و مقام معظم رهبری عمل کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ما در مذاکره باید دقت کنیم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّی به نتیجه رسیدیم خیلی خوب است، ولی اگر به خاطر اینکه غرب زیاده‌خواهی دارد، عزت ما زیر سئوال می‌رود و خون شهدا پایمال می‌شود، به نتیجه نرسیم، هیچ عیب و نقص برای دولت نیست بلکه عزّت است.

این مرجع تقلید در ادامه به بحث مسایل اقتصادی کشور پرداخت و با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه‌داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمت کشیده است، اظهار کرد: مردم می‌خواهند اقتصاد در سر سفره‌ آنها اثر بگذارد و گاهی مردم به ما مراجعه می‌کنند که اجناس گران شده است.

وی با اشاره به اینکه عدم نظارت بر قیمت‌ها و حضور دلالان و واسطه‌ها باعث می‌شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصاد در معیشت مردم تأثیر نگذارد، گفت: اقتصاد کشور باید همان طور که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند برمبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و اقتصاد مقاومتی از ضروریات است چه تحریم داشته باشیم، چه نداشته باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از رهنمودهای خود به اهمیت تقویت بیش از پیش ارتباط دولت با حوزه اشاره کرد و افزود: ارتباط بیشتر با حوزه به ویژه در مسائل فرهنگی ضروری است تا خدای ناکرده به نام دولت کاری نشود که موجب ناراحتی متدینین و حوزویان شود. باید به مسائل فرهنگی دقت شود که موازین انقلابی و منطبق با اسلام و تشیع باشد و ارتباط با مراجع و جامعه مدرسین بیشتر باشد. جامه مدرسین نهادی است که قبل و بعد از انقلاب نقش مؤثر داشته است.

در ابتدای این دیدار جمعی از مسئولان ارشد دولت حضور داشتند و سپس آیت‌الله نوری‌همدانی و روحانی در جلسه‌ای خصوصی به گفت‌و‌گو در خصوص مهمترین مسایل کشور پرداختند.


ارسال نظرات