مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

عملکرد مسئولان در زمینه تحقق شعار سال کمرنگ بود

ارزیابی عملکرد تمامی افراد در جامعه حاکی از عملکرد ضعیف در این حیطه است؛ بنابراین مردم و مسئولان باید بدانند که منویات مقام معظم رهبری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمینه رشد و پویایی را بیش از پیش فراهم کند.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۰۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت : تحقق شعار سال را در گرو عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان و رجال سیاسی و فرهنگی نظام دانست.

وی با ابراز تأسف از کمرنگ بودن عملکرد مسئولان و مردم در زمینه تحقق شعار سال، اضافه کرد: ارزیابی عملکرد تمامی افراد در جامعه حاکی از عملکرد ضعیف در این حیطه است؛ بنابراین مردم و مسئولان باید بدانند که منویات مقام معظم رهبری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمینه رشد و پویایی را بیش از پیش فراهم کند.

میرمهدی بر لزوم آمیختگی فرهنگ ایرانیان با اسلام نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به این مهم که ایرانیان از دیرباز یکتاپرست بوده و تمامی ارکان و ابعاد زندگی در بخش‌های مختلف را برپایه اصول دینی و مقدسات الهی بنیانگذاری کردند مسئولان امروز نیز باید از این فرهنگ نهادینه شده استفاده کرده و گام‌های محکمتری در راستای ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بردارند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خویش ضمن اشاره به این مهم که در سال جاری شاهد حرکت مؤثری حاکی از روند رو به رشد تحقق شعار سال که با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح شده نبودیم، اظهار کرد: آحاد مردم و مسئولان موظفند به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند و در این راستا گام‌های بهتری بردارند.

وی با بیان این نکته که اصلاح الگوی مصرف یکی از مهم‌ترین مباحث مدنظر اسلام بوده و آحاد جامعه به‌ویژه قشر متمول جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: اسلام همواره جوامع بشری را به دوری از اسراف و تبذیر توصیه کرده است؛ بنابراین اهمیت این مهم تا بدانجاست که حضرت حق این امر را در آیاتی از قرآن کریم بیان فرموده است.

حجت‌الاسلام میرمهدی از مصرف بی‌رویه برخی از کالاهای زینتی و غیرزینتی خارجی ابراز نارضایتی کرد و گفت: بدون تردید باید از از ترویج فرهنگ غربی در جامعه جلوگیری کرد؛ اما متأسفانه برخی از افراد متمول در جامعه سنت‌شکنی کرده و با ترویج فرهنگ غربی در جامعه قصد دارند به اسلام و سنت‌های نهادینه شده در آن ضربه وارد کند.

وی در بخشی از سخنان خویش نهادینه شدن فرهنگ دینی ـ اسلامی را مستلزم آموزش راهبردی و کاربردی در این زمینه برشمرد و عنوان کرد: بدون تردید حرکت در این عرصه باید قابل لمس باشد و مردم به وضوح با این فرهنگ دینی که از قدمتی دیرینه برخوردارست آشنا باشند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به این مطلب که نهادینه شدن فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باید از دوران طفولیت آغاز شده و کودکان را با فرهنگ غنی اسلامی بیش از پیش آشنا کنیم، ادامه داد: آموزش و پرورش باید در این راستا قدم‌های گسترده‌تری بردارد.

حجت‌الاسلام میرمهدی در ادامه با تأکید بر عدم سازش فرهنگ اسلامی و غربی، گفت: مدیران و مسئولان ارشد فرهنگی و اقتصادی جامعه باید هوشیار عمل کرده و با پیگیری‌های لازم از اشاعه فرهنگ غربی کاسته و به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی کمک کنند.

وی خواستار توجه بیشتر مردم نسبت به زندگی فردی و اجتماعی شد و افزود: اگر مردم نسبت به زندگی و رفتار و خط‌مشی خویش حساسیت داشته باشند می‌توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی نیز مؤثر عمل کرده و از ترویج فرهنگ بی‌اساس غربی ممانعت به عمل آورند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در پایان، وجود نخبگان را گامی برای محقق شدن منویات رهبری در تمامی عرصه بیان کرد و افزود: نخبگان باید خود را از مسائل و مباحث روز جامعه کنار نکشیده و با ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی به معرفت‌افزایی دینی و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنند.

ارسال نظرات