فرمانده قرارگاه مرکزی جبهه میانی سوریه مطرح کرد
فرمانده قرارگاه مرکزی جبهه میانی سوریه گفت: نقش بی‌بدیل شهدا در جبهه مقاومت و جنگ تحمیلی زبانزد خاص و عام است.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۹۷
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ سردار حاج سید نصرت‌اله حسینی فرمانده قرارگاه مرکزی جبهه میانی سوریه عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهدا که در گلزار شهدای امام‌زاده سید علی اصغر(ع) ساوه برگزار شد، گفت: امروز مصادف است با فرمان تاریخی امام (ره) در تأسیس بنیاد شهید انقلا‌ب اسلامی که به عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است.
وی افزود: نقش بی‌بدیل شهدا در جبهه مقاومت و جنگ تحمیلی زبانزد خاص و عام است و در شهرستان ساوه نیز حماسه‌های زیادی در عرصه‌های مختلف رخ داده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی جبهه میانی سوریه تصریح کرد: باید به شهدایی که در همه اسفند‌ها تقدیم انقلاب شده است، طور دیگه‌ای نگاه کنیم زیرا فرهنگ و آداب و رسوم ایجاب می‌کند، شب عید در کنار خانواده‌ها باشیم ولی این شهدا با جانفشانی کنار خانواده نبودند.
سردار حسینی با اشاره به ۵۰۸ نفر از شهدای شهرستان گفت: این تعداد شهید نسبت به جمعیت آن زمان ساوه بسیار زیاد است و شهر ساوه در آن زمان سرتاسر انقلابی بوده است.
وی بیان کرد: مهمترین جعل تاریخ جعل شناسنامه‌ است که در آن زمان در واقع مجوزی برای ورود به جبهه بود.
فرمانده قرارگاه مرکزی جبهه میانی سوریه تصریح کرد: این شهر ۲۵ درصد شهید صد در صد زنده دارد که نفس می‌کشند، این عزیزان جانباز ۷۰ درصد ما نیاز به دیدار و احترام دارند و باید قدر این افراد را دانست، به آن‌ها روحیه دهیم و خواسته‌های آنان را بشناسیم.
وی افزود: شهرستان ساوه ۱۳۵۸ نفر جانباز زیر ۷۰ درصد دارد و این رقم حکایت از این دارد که این شهر شور انقلابی قوی و ریشه و ارزشی بی‌مثال داشته است.
وی با اشاره به ۸۴ نفر آزاده دفاع مقدس در شهر ساوه تصریح کرد: آزادگان شجاع و غیرتمند که دوری و شکنجه و ناجوانمردی‌های رژیم بعث را به جان خریده و آزادگی مردم ایران را نشان دادند، نقشی بی‌بدیل و شاخص در انقلاب ما دارند.
فرمانده قرارگاه مرکزی جبهه میانی سوریه گفت: این شهرستان ۱۷ نفر شهید مدافع حرم دارد که این آمار معجزه بوده و نشان از آن دارد که عاشقان اهل بیت(ع) در این شهر بسیار زیاد است؛ ساوه باید لقب شهر مدافع حرم اهل بیت(ع) را بگیرد.
وی افزود: سن و سال این شهدا بسیار کم بوده که زیباترین جلوه چهره یک جوان است زیرا این سن، سن عاشقی و دلبستگی خانواده است که مادر و پدر نگاه خاص به چهره زیبای فرزندان داشتند و وقتی در این سن و سال نور‌ ایمان بدرخشد تشعشات آن به همه جا سرایت می‌کند.
سردار رضایی گفت: یکی از جملات‌های دردناک و سوزناک در کشور ما، جوان بودن شهدای ما است که داغشان تا ابد بر دل مادران ماند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات