خبرهای داغ:
کارشناس رسانه:

شبکه های اجتماعی ماهیت ضد اجتماعی دارند

یکی از کارشناسان رسانه ای حوزه علمیه گفت: شبكه هاي اجتماعي برخلاف نام و ماهيت ظاهري آنان، شبكه هايي ضد اجتماعي هستند.
کد خبر: ۸۵۰۳۳۲۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند مبلغ حوزه علمیه قم و کارشناس رسانه و شبکه های اجتماعی، صبح امروز در جمع پاسداران سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در حسینیه ثارالله ستاد این سپاه گفت : ما باید از دو تهاجم بزرگ فرهنگی استکبار بر علیه مسلمانان که یکی ماجرای آندلس و دیگری 8 سال جنگ بر علیه کشور ما بود درس بگیریم.
وی هریک از واژه های رهبر معظم انقلاب را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: امروز هویت اسلامی و ملی ایران و دیگر کشورهای جهان مورد تهاجم و تاخت و تاز فرهنگی استکبار جهانی قرارگرفته است .
حجت الاسلام کهوند مخالفت با اینترنت، ماهواره و رسانه را مخالفت با علم و فن آوری ندانست و گفت: افرادی که مخالفان اینترنت و ماهواره را ضد فن آوری می دانند خودشان ضد علم هستند چرا که رهبر معظم انقلاب معتقد است هرچیزی علم نیست، علم تولیدی است که اقتدار آفرین است و هر کشور دارای علم دارای سلطه و قدرت است .
مبلغ حوزه علمیه قم، بومی سازی علمی را برای کشور اقتدار آفرین دانست و تأکید کرد: اگر اینترنت، شبکه های اجتماعی، ماهواره و سیستم عامل هایی که روی تلفن های همراه و کامپیوترها پیاده می شود ایرانی باشد و مدیریت و فرهنگ آن ایرانی باشد من نیز مبلغ اش خواهم شد .
به گفته این کارشناس رسانه، همه سیستم های عامل، اینترنت، نرم افزارها، سخت افزارها و محتوای آن آمریکایی است لذا مخالفت برای آمریکایی بودن آن است نه این که مخالف تکنولوژی باشیم .
وي هك كردن تلفن هاي همراه و دسترسي به تصاوير خانوادگي ثبت شده در تلفن همراه را يكي از آسيب هاي پيش روي جامعه امروز اعلام كرد و گفت: ما نباید تصاوير خانوادگي خود را در كامپيوتر و تلفن هاي همراه خود ثبت كنيم چرا كه به راحتي قابل هك شدن است .
مبلغ حوزه علميه قم در ادامه شبكه هاي اجتماعي را برخلاف نام و ماهيت ظاهري آنان، شبكه هايي ضد اجتماعي دانست و گفت: اين كه يك نفر در داخل اتاق خانه خود با يك نفر ديگر در اتاق خانه اي در جايي ديگر ارتباط داشته باشد و اطلاعات يكديگر را دريافت كنند شبكه اجتماعي دروغين است.
وي با اشاره به اين شبكه هاي اجتماعي در حال دريافت افكار مردم هستند تا براساس آن برنامه خود را عملي كنندگفت: طي 35 سال گذشته با وجود ماهواره و اينترنت مردم ايران تا سال قبل ساپورت پوش نبودند اما از طريق نظر سنجی های شبكه هاي اجتماعي متوجه شدند ايراني ها به سريال های تركيه علاقمند هستند ، موفق شدند طي مدت چهار ماه زنان ايراني را ساپورت پوش‌كنند.
حجت الاسلام کهوند در ادامه با اشاره به این که تاکنون هیچ کشوری در تاریخ دنیا تحریم رسانه ای و ارتباطی نشده است یادآور شد: سیستم عامل ویندوز از شرکت آمریکایی مایکروسافت است که این شرکت برای بروز رسانی ویندوز 7 به 8 به دلیل تحریم ها اجازه نمی دهد اما همین شرکت یک شبکه اجتماعی دارد به نام اسکایپ که نه تنها ما را تحریم نمی کند بلکه از ایرانی ها با دادن فضایی رایگان برای ثبت اطلاعات خود استقبال می‌کند .
کارشناس شبکه های اجتماعی با اشاره به یکی دیگر از نمونه های تحریم فضای مجازی یاد آورشد: در ابتدای ورود به اینترنت اولین سایتی که مراجعه می شود گوگل است، گوگل بیش از 200 سرویس دارد که یکی از آن ها سیستم عامل اندروید است اما اگر بخواهی این نرم افزار را از فروشگاه گوگل خرید کنید متوجه می شوید تحریم هستید اما همین گوگل در گوگل پلاس تحریم نمی کند .
حجت الاسلام کهوند همچنین با اشاره به این که تعدادی از افراد اعلام می کنند برای تغییر رویکرد فیسبوک وارد این شبکه اجتماعی می شوند یاد آورشد: متأسفانه تعداد زیادی ازاین افراد قربانی این کج فهمی شدند و آنها را از دست دادیم .

ارسال نظرات