خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی:

هویت یک مومن به جهاد وابسته است/ خانواده‌های شهدا، ستون استوار ملت ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی خانواده‌های شهدا را ستون استوار ملت ایران خواند و عنوان کرد: مسئولان باید قدردان این قشر باشند و برای ادامه دادن راه شهدا تلاش کنند.
کد خبر: ۸۵۰۹۳۸۶
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی در مراسم تکریم مادران شهدا و همسران جانبازان، شهدا و آزادگان که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد، ظی سخنانی با بیان اینکه کشورهای مختلف در دنیا وضع متفاوتی دارند اظهار کرد: برخی ملت‌ها توانستند در جایگاه‌های رفیعی قرار گیرند اما برخی جایگاه‌های کوچک‌تری پیدا کردند.
وی اضافه کرد: عواملی سبب می‌شود که ملت‌ها و کشورها فراز و فرودهایی در تاریخ خودشان داشته باشند که یکی از این مسائل آمادگی کشورها برای جهاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای آماده برای جهاد توانستند به استقلال مناسبی دست پیدا کنند گفت: کشورهایی که از روحیه جهادی دور شدند استقلال خودشان را از دست دادند.

وی حدیثی از امام علی(ع) را بیان کرد و افزود: جهاد یک باب خاصی برای بهشتیان باز می‌کند و افرادی که اهل جهاد هستند با سرعت بیشتری به سعادت می‌رسند به همین علت ملت اهل جهاد رستگارند اما ملت‌هایی که لباس جهاد را از تن در بیاورند باید لباس ذلت را به تن کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مادران شهدا مجاهدان راه خدا را تربیت کرده‌اند ادامه داد: هویت یک مومن به جهاد وابسته است و به گفته امام علی(ع) بصیرت به عنوان یک راه از افرادی که روحیه جهادی ندارند دور است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اکنون جمهوری اسلامی می‌تواند در مقابل درشت‌گویی کشورهای دیگر ایستادگی کند به خاطر خون شهدا بود و اگر امروز در مسئله هسته‌‌ای ایران توانست غنی سازی را به عنوان حق تثبیت کند به خاطر مجاهدت شهدا بوده است.

لاریجانی یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را روحیه جهادی مردم دانست و تصریح کرد: ملت ایران از روحیه جهادی برخوردار هستند و نتیجه حرکت آبرومندی جمهوری اسلامی در دنیاست که این موضوع به خوبی با مقایسه وضعیت اکنون مردم کشور با وضعیت دوران شاهنشاهی به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به وضعیت دوران شاهنشاهی که مسئولان کشورهای مختلف پیشنهادهای مختلف را به مردم ایران تحمیل می‌کردند ابراز کرد: در آن دوران ایران فکر می‌کرد ژاندارم منطقه است به همین علت در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و نفت به آن کشور فروخت که این سبب خجالت ملت ایران شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران داشته‌های خود را در انقلاب فدا کردند اما آبروی خود را خریدند به همین علت اکنون در صحنه بین‌المللی سرافراز هستند هر چند مشکلات بسیاری در این عرصه وجود دارد.

وی از برخی تحولات نظامی در کشورهای منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت: دشمن عامل اختلاف در میان کشور اسلامی شدند نام یک کشور اسلامی را یدک می‌کشند اما به جای اینکه هویت یک کشور را تقویت کنند به جان کشورهای اسلامی افتاده‌اند؛ چه وجه شرعی دارد که کشوری با پول‌های مسلمانان برای نابودی دیگر کشورهای مسلمانان استفاده کنند.

لاریجانی مطرح کرد: این کشورها اختلاف‌افکنی را در کشورهای اسلامی ایجاد کردند و جریان‌های تروریستی را تقویت کرده اکنون نیز گستاخی آن‌ها به جایی رسیده است که با یک کشور اسلامی وارد جنگ شده‌اند.

وی با بیان اینکه این کشورها احساس می‌کنند از بیداری کشورهای اسلامی عقب مانده‌اند مطرح کرد: ملت ایران یکی از عوامل بیداری اسلامی است زیرا ایران در عرصه‌های مختلف مقابل ایران ایستادند؛ روزی دشمن حاضر نبود ایران یک سانتریفیوژ داشته باشد اما اکنون قبول کرده در نطنز سانتریفیوژهای بسیاری داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه برخی کشورهای اسلامی که دارایی‌های بسیاری دارند با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند گفت: علاج مشکلات این است که وحدت امت اسلامی تابلوی حرکت کشورهای اسلامی قرار گیرد نباید همانند مصر عمل کنیم بلکه با الگو برداری از عمل امام خمینی(ره) بر استقلال پافشاری کنیم و فریب کشورهای غربی را نخوریم.

وی ادامه داد: سال‌های طولانی با کشورهای استکباری مواجه بودیم و به خوبی می‌دانیم که دشمن همیشه برای تضعیف اهداف قدم برمی‌دارد مگر زمانی که مردم از عقاید خودشان کوتاه بیایند.

لاریجانی خانواده‌های شهدا را ستون استوار ملت ایران خواند و عنوان کرد: مسئولان باید قدردان این قشر باشند و برای ادامه دادن راه شهدا تلاش کنند.

وی به اهداف انتخاب شعار سال 94 اشاره کرد و گفت: اکنون که با یک مشکل بین‌المللی مواجه هستیم نباید به ظاهر الفاظ طرف مقابل توجه کنیم، روحیه ایستادگی وجود دارد اما ملت و دولت باید در کنار یکدیگر باشند؛ ممکن است در مذاکرات ملاحظاتی وجود داشته باشد اما این نباید عامل اختلاف شود و ملت و دولت باید همدیگر را یاری کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه تحولات بسیاری رخ داده و جریان‌های تروریستی بلای امت‌های اسلامی شده‌اند به همین علت باید با حرکت‌های سیاسی و فرهنگی نگذاریم آسیبی به کشورهای اسلامی وارد شود که این امر ساده‌ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه رکود در کشور وجود دارد ابراز کرد: بیکاری یکی از مشکلات جامعه اسلامی است که با افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش مناقشات سیاسی که گاهی مشکلاتی در کشور ایجاد می‌کند برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی به وجود آورده است تصریح کرد: در کشوری که دموکراسی است اختلاف نظر باید وجود داشته باشد هر چند سخن رهبری نیز به معنای انتقاد نکردن نیست بلکه انتقاد سازنده و هدایت مسائل به سمت مسائل اصلی کشور مد نظر است.

وی اولویت نخست کشور را سرمایه‌گذاری و تولید برشمرد و عنوان کرد: تسهیل فضای کسب و کار می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد و اینکه قوای سه‌گانه افزایش سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کنند جای تقدیر دارد اما این روش باید در بدنه ملت تبدیل به فرهنگ شود.

لاریجانی اضافه کرد: در سال جاری با وجود مشکلات مالی کشور مصوبات مناسبی را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم مشکلات خانواده‌های شهدا را به شیوه‌ مطلوبی رفع کنیم.

ارسال نظرات