بانوان برتر استان مرکزی تجلیل شدند

در مراسمی در اراک، از ۶۴ بانوی برتر و نمونه در استان مرکزی در قالب ۲۵ گروه تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۸۸۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
به مناسبت ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) جشنی در فرهنگسرای شهر برگزار شد.
 در این جشن مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی و سرپرست استانداری مرکزی، رئیس علوم پزشکی و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران استانی حضور داشتند.
در این مراسم سرپرست استانداری مرکزی در سخنان خود در ابتدا مقایسه‌ای از وضعیت زنان پیش از اسلام و پس از آن و پیش از انقلاب و پس از انقلاب ارائه داد.
شکرالله حسن بیگی با اشاره به مهمترین مطالبات زنان گفت: ایجاد فضاهای ورزشی مناسب برای زنان، ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار، رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار، ایجاد زمینه برای حضور زنان در فعالیت‎های اجتماعی و تکریم مقام زن در سطح جامعه و ادارات و استفاده از زنان در سطوح مدیریتی مهمترین مطالبات زنان در استان مرکزی است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نیز در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان ایران اسلامی و پایه‌گذار این شرایط برای زنان کشور مسلمان بودند چراکه با جریان یافتن تفکرات امام(ره) زمینه بیش از گذشته فراهم شده و بعد از آن زنان و جایگاه زنان از منظر انسانیت و نه شخصیت مورد توجه قرار گرفت.
زهرا فرجی تصریح کرد: ما معتقد هستیم اگر شرایط مورد نیاز برای حضور بانوان در همه عرصه‌ها فراهم شود، قطعا بانوان ایرانی می‌توانند به عنوان بهترین الگو به زنان جهان معرفی شوند.
در این مراسم گروه موسیقی از استان مرکزی چند سرود اجرا و مداحی نیز در رابطه با حضرت فاطمه(س) مولودی زیبایی خواند.
در این مراسم کوچکترین شاعر بانو و کاتب قرآن استان مرکزی نیز شعر کوتاهی از سرو‎ده‌های خود درباره مادر را برای حضار قرائت کرد.
در سالن ورودی این فرهنگسرا نمایشگاهی از توانمندی‌های زنان برای استفاده میهمانان و علاقمندان به صنایع دستی برپا شده بود.
بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم از مراسم تجلیل از بانوان برتر استان مرکزی، از 64 بانوی برتر استان مرکزی در قالب 25 گروه تجلیل شد که سبب انتخاب عدد 64 تعداد آیات مبارکه سوره نور عنوان شد.
زهره شهرجردی، لیلا شهبازی و زینت نوروزی در گروه پرستاران و ریتا ظهیری، مهدیه اسفندیاری، الهام صفری در گروه پزشکان مورد تجلیل قرار گرفتند
در گروه فرهنگیان معصومه انصاری، سیده مرضیه قاضوی و مهری مرشدی و در گروه دانش‌آموزان هستی خضرمی، سیما صفت‌گل، مبینا طبسی و هانیه قناتی در گروه دانشجویان مریم محمدی، ندا خورشیدی، شیوا آقاخانی، اعظم خدادادی و صدیقه زمانی و در گروه مبلغان امور دینی  ملیحه وکیلی و نفیسه آشتیانی به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.
معصومه ملا احمدی، مهناز نوروزی، اکرم حصاری، معصومه عسگری، شهلا لعل، فاطمه سلطانی، فاطمه عراقیه فراهانی، زهرا بیاتی و معصومه رضایی در گروه مشاورین برتر فرمانداری‌های استان مرکزی مورد تقدیر قرار گرفتند.
اکرم حمزه‌لوئیان، جمیله شکرایی، اعظم مسن‌آبادی، فرانک سیدی، فاطمه سادات منشوری، اعظم جعفری، فاطمه شمسی، مریم شاکری، سهیلا طاهری، بیتا آرستی در گروه مشاورین بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به عنوان بانوان برتر در این گروه معرفی شدند.
زهرا خاتون مومنی، ناهید پاژنگ، الینار خاناراسیانس، مهناز کریمی در گروه سرپرست خانوار و ملوک حسینی، رقیه نوبرانی، زهرا حاجی‌مشهدی و آزاده جمال‌آبادی در گروه خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل و تقدیر شدند. 
سعیده رحیمی، معصومه بهزادی، شبنم سرلک و ستایش پزشکی در گروه ورزشکاران و ویدا محمدی و فخرالسادات کریمی در گروه هنرمندان و سپیده کامیانی و زهره ترکمانی در گروه اصحاب هنر و رسانه به عنوان بانوان برتر در هر گروه مطرح شدند.
در گروه تلاشگر روستایی اکرم آرزومند و در گروه کارگران زهرا جالینوس و محبوبه هاشمی، ناهید مجد، رضوان برهمند و فریده اسماعیلی  مورد تقدیر قرار گرفتند.
عفت محمدامینی، زیور تاج امجدی و مهین بدیعی در گروه تعاون‌گران و سمانه احدی و بنفشه صدیق در گروه صنعتگران به عنوان بانوان برتر معرفی شدند.
اقدس مشهدی در گروه واقفین و نسرین محسن‌آبادی در گروه خیرین و اکرم جلال‌کیا در گروه حافظان امنیت اجتماعی و فاطمه کیهانی در گروه کارآفرینان به نان بانوان برتر تقدیر شدند.
در گروه امدادگران اشرف السادات جلالی و الهام جمالی آشتیانی ودر گروه بسیجیان اکرم کریمی مهرآبادی و فاطمه خلیلی بانوان برتر این گروه‎ها بودند.
سارا مجرد در گروه دهیاران و سیده فاطمه مسئله‌گو و فضه دانشی در گروه اعضای شورای شهر وروستا مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
ارسال نظرات