خبرهای داغ:

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی، نخستین رییس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب، روز پنجشنبه در شبستان حرم حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۸۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این مراسم که با حضور تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و جمعی از نیروهای مسلح استان قم ترتیب یافته بود، مزار این شهید در حرم مطهر حضرت معصومه، عطر افشانی و غبار روبی شد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به اینکه شهید سپهبد قرنی اولین شهید کل ارتش جمهوری اسلامی است گفت: یکی از بهترین اقدامات برای زنده ماندن یاد و خاطره شهدا برگزاری مراسم های یاد بود و قرائت وصیت نامه و اخلاق مداری آنها است.

وی با اشاره به خصوصیات شهید قرنی گفت: این شهید با عشق و علاقه ای که به امام راحل داشت با ولایت مداری و پیروی از امام با قاطعیت به وظایف خویش در ارتش همت گماشت.

رفیعی محمدی افزود: زهد و تقوای این مرد به قدری بود که نسبت به بیت المال بسیار حساس بود و با پشتکار و تلاش خویش از فروپاشی ارتش جلوگیری کرد و در تبدیل ارتش شاهنشاهی به اسلامی اقدامات ارزنده ای انجام داد از این رو کتاب ناگفته هایی از زندگی سپهبد قرنی برای بررسی مشی مبارزاتی آن شهید ، توسط مراکز معتبر اسناد و تحقیقاتی کشور تهیه و تدوین شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اقتدار امروز ما در دنیا به خاطر شهداست گفت: شهدا با ولایت پذیری و صلابت از کشورمان دفاع کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

شهید سپهبد محمدولی قرنی نخستین رییس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که بدست گروهک تروریستی فرقان در روز سوم اردیبهشت 1358 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


ارسال نظرات