خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

عربستان به نیابت از آمریکا علیه یمن وارد جنگ شد

امام جمعه قم گفت: روزی صهیونیست‌ها رکورد کودک‌کشی را شکسته بودند ولی امروز رتبه نخست از آن دیگران شده است؛ زمانی که جنگ شروع شد چند استان محدود در اختیار انصارالله بود ولی امروز 18 استان در اختیار این گروه قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۱۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به مسئولیت‌های انسان‌ها در مواجهه با اجتماع اظهار کرد: خانواده نهادی مقدس و سازمانی مستحکم در اسلام محسوب می‌شود؛ تشکیل خانواده عاملی برای ازدیاد و بقای نسل و در عین حال مسئولیت‌آور برای زنان و مردان است.

وی افزود: خانواده در اسلام بر اساس محبت و مودت بنا نهاده شده و خداوند اراده فرموده که زنان و مردان لباس و زینت یکدیگر باشند به همین دلیل وقتی زن و مردی پیوند زناشویی با یکدیگر برقرار می‌کنند از بسیاری گناهان فاصله می‌گیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه زن یا مرد بودن ترجیح و امتیازی نسبت به دیگری محسوب نمی‌شود بلکه در نزد خدا ملاک، تقواست گفت: در عین حال سازمان خانواده نیازمند سرپرستی است که بر اساس قرآن، مردان جنبه سرپرستی دارند و آن هم به دلیل ویژگی‌‌های طبیعی‌شان است.

وی در خطبه دوم به فرا رسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: اعتکاف امروزه در کشور ما فراگیر شده و زمینه را برای رویش نسل جوان فراهم کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس است؛ از ابتدای انقلاب تاکنون مشمول امدادهای غیبی الهی بوده‌ایم که مهمترین آنها پیروزی نهضت اسلامی و پیروزی در جنگ هشت ساله هستند و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس هم جزو آنهاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا قصد داشت هشت بالگرد با یک هواپیمای 130 را به همراه 90 نفر برای آزادی جاسوسان خود در تهران اعزام کند گفت: نقشه آنها بسیار حساب شده بود ولی اعجاز الهی مانع از کار آنها شد، پس از اینکه سه بالگردشان نابود شد سرانجام طوفان شن کار آنها را به شکستی مفتضحانه کشاند.

وی به مسئله یمن و تجاوز عربستان به این کشور اشاره کرد و افزود: سعودی‌ها پس از 27 روز کودک‌کشی و قتل بیگناهان، آتش‌بس یکطرفه صادر کردند و وزارت دفاع این کشور اعلام کرد به تمام اهدافش رسیده است؛ اهداف عربستان بازگرداندن منصور هادی به ریاست جمهوری بود ولی سئوال ما اینجاست که این شخص اکنون کجاست؟

آیت‌الله حسینی بوشهری نابودی توان دفاعی انصارالله را از دیگر اهداف اعلام شده عربستان سعودی دانست و تصریح کرد: اکنون می‌بینیم از انصارالله افراد کمی کشته شده‌اند ضمن اینکه امروز باب المندب در اختیار انصارالله است در حالیکه عربستان می‌خواست این منطقه را تصرف کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به درخواست همکاری عربستان سعودی از کشورهای دیگر برای ائتلاف علیه یمن عنوان کرد: پاکستان همان ابتدای کار مسئله را نپذیرفت، ترکیه‌ هم به نحوی مخالفت کرد و مصر و قطر هم بعد از چند روز عقب نشستند و در انتها فقط عربستان و تا اندازه‌ای امارات باقی ماندند، این ائتلاف بزرگ به کجا انجامید؟

وی با بیان اینکه عربستان به نیابت از آمریکا علیه یمن وارد جنگ شد گفت: روزی صهیونیست‌ها رکورد کودک‌کشی را شکسته بودند ولی امروز رتبه نخست از آن دیگران شده است؛ زمانی که جنگ شروع شد چند استان محدود در اختیار انصارالله بود ولی امروز 18 استان در اختیار این گروه قرار دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نقض آتش‌بس از سوی عربستان سعودی خاطرنشان کرد: این جنگ نشان داد که همچنان خون بر شمشیر پیروز است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اتحاد میان مردم یمن از همه مذاهب ثمره این تجاوز بوده است گفت: در جریان این نبرد، پاکسازی مناطق آلوده اتفاق افتاده و قدرت چانه‌زنی انصارالله هم بیشتر شد ضمن اینکه جهانیان دریافتند سازمان‌های عریض و طویل بین‌المللی تنها از ظالمان حمایت می‌کنند.

وی در ادامه خواستار حمایت از تیم مذاکره‌کننده برای دفاع از حقوق ملت ایران شد و افزود: انتقادات موجب نگرش بهتر تیم مذاکره‌کننده شده و امیدواریم آنچه در نهایت حاصل می‌شود موجب شکوهمندی بیشتر ایران اسلامی باشد.


ارسال نظرات