خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی بسیج مداحان :

بی‌دین شاید مشهور باشد اما محبوب نیست

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان گفت: 6 خصلت دینداری، تواضع، عفت، ادب، سخاوت و عقل موجب محبوبیت انسان در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۲۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یدالله بهتاش پنجشنبه شب در دوره آموزشی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین سازمان بسیج مداحان که در مجتمع ولایت قم برگزار شد، گفت: ماه رجب را ماه ریختن گناهان و رحمت گویند.

وی 6 خصلت را موجب محبوبیت انسان در جامعه دانست و اظهار کرد: خیلی از افراد در جامعه مشهور هستند ولی محبوبیتی ندارند، مداحان برای محبوبیت و تاثیر بیشتر حرف‌هایشان در بین مردم باید این 6 خصلت را رعایت کنند.

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان، دینداری را نخستین گزینه محبوبیت دانست و گفت: بی‌دین شاید مشهور باشد اما محبوب نیست.

وی همچنین تواضع را دومین گزینه محبوبیت بیان و خاطرنشان کرد: انسان هر چقدر بر معلومات علمی و اجتماعی‌اش افزوده شود باید تواضع بیشتری داشته باشد. حضرت علی(ع) در این باره می‌فرمایند «سه چیز برای مردها بد و برای زن‌ها خوب است که آن سه چیز ترس، تواضع و خساست است

بهتاش ادامه داد: سومین خصلت عفت است، عفت داشتن صرفا به پاک دامنی نیست بلکه باید چشم، زبان، گوش، دست، پا و... نیز پاکدامن باشند، با توجه به همین مسئله یک مداح محبوب باید عفت هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه مداحی حرمت دارد، مداحان را نوکر امام حسین(ع) معرفی و بیان کرد: ادب یکی دیگر از ویژگی‌های انسان محبوب در جامعه است.

وی در پایان سخاوت و عقل را دو رمز دیگر محبوبیت انسان در بین مردم بیان کرد و گفت: یک انسان محبوب دست دهنده داشته و عاقلانه رفتار می‌کند.


ارسال نظرات