فرمانده سپاه ناحیه اراک عنوان کرد:

سپاه پاسداران؛ نمادی ارزشمند از ظرفیت‌های انقلابی برای ایستادگی مقابل دشمنان

سپاه با پیروی از سالار شهیدان عزت و افتخار را پیشه راه خود ساخت تا در سایه روحیه انقلابی نقش تعیین کننده‌ای در حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ایفا کند.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۴۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک ظهور امروز، دوم اردیبهشت در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حسینیه این نهاد برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در تدبیری حکیمانه و ابتکاری تاریخی دوم اردیبهشت 58 فرمان تأسیس نهاد انقلابی تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر فرمود.

وی اضافه کرد: در اصل 15 قانون اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای انقلاب اسلامی تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاورهای آن پابرجاست.

رضایی با بیان اینکه انقلاب ابعاد فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی و نظامی را نیز در برمی گیرد، اظهار کرد: نظام سلطه سه دهه فعالیت‌های خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند که در سال‌های اخیر از فعالیت‌های نظامی دست برداشته و به مباحث اقتصادی و سیاسی رو آورده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: فتنه‌های شکل گرفته توسط عمال خارجی و عوامل دست نشانده آنان در داخل کشور در سال‌های 78 و 88 گواهی براین ادعا بوده که خوشبختانه با حمایت همه‌جانبه مردم از ولی فقیه و هوشمندی رهبری با شکست مواجه شد.

وی سپاه پاسداران را نماد ارزشمندی از ظرفیت‌های انقلابی مردم ایران برای ایستادگی در برابر جوامع غربی و دیگر ایادی مزدور دانست و اضافه کرد: مجموعه سپاه  با پیروی از سالار شهیدان عزت و افتخار را پیشه راه خود ساخت تا در سایه روحیه انقلابی، اسلامی، جهادی و معنوی نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ایفا کنند.

به گفته رضایی، فلسفه وجودی سپاه که در ظرفیت‌سازی اطمینان بخش برای دفاع عاشورایی از دستاوردهای انقلاب و توان ملی در صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور مقابله با تهدیدات فراروی نظام و ملت ایران تعریف شده است، این نهاد انقلابی را از مأموریت و نقش‌آفرینی‌های متنوع و گوناگون برخوردار کرده است.

وی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمسک و نصب‌العین قرار دادن فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا با آمادگی همه جانبه هرگونه اندیشه و عملی که بخواهد منافع و مصالح انقلاب را تهدید کند به شدت منکوب و عاملان آن را سخت پشیمان خواهد ساخت.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان، با بیان این نکته که سپاه پاسداران با در اختیار داشتن نیروهای مردمی اجازه نداد در دوران دفاع مقدس حتی وجبی از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست دشمن بیفتد، گفت: بدون تردید با اتحاد بین سپاه، ارتش و نیروهای مسلح اجازه نخواهیم داد استکبار جهانی در برابر اهداف متعالی نظام قد علم کند.

ارسال نظرات