رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان مطرح کرد:

6 رمز محبوبیت مداحان در بین مردم

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان گفت: 6 خصلت باعث محبوبیت انسان در جامعه می شود، مداحان برای تاثیرگزار بودن کلام شان در میان مردم باید این 6 خصلت را کسب و رعایت کنند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۲۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، یدالله بهتاش صبح امروز در دوره آموزشی سرگروه های حلقه های صالحین سازمان بسیج مداحان که در مجتمع ولایت قم برگزار شد ماه رجب را ماه رحمت معرفی کرد و گفت: گرفتن سه روز روزه در این ماه باعث ریختن گناهان می شود.

وی خاطرنشان کرد: 6 خصلت باعث محبوبیت انسان در جامعه می شود،خیلی ها مشهور هستند ولی محبوب نیستند در همین راستا مداحان برای تاثیرگزار بودن کلام شان در میان مردم باید این 6 خصلت را کسب و رعایت کنند.

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان، اولین گزینه محبوبیت را دینداری اعلام و عنوان کرد: بی دین شاید مشهور باشد اما محبوب نیست، در اینجا منظور از دین «اطاعت و جزاست».

وی دومین گزینه محبوبیت را تواضع بیان کرد و گفت: انسان های متکبر را کسی دوست ندارد، انسان هرچقدر بر معلومات علمی و اجتماعی وی افزوده می شود باید متواضع تر شود، امیرالمومنین(ع) در این مورد می فرمایند «سه چیز برای مردها بد و برای زن ها خوب است و آن سه چیز ترس، تواضع و خست است.»

بهتاش همچنین سومین خصلت محبوبیت را عفت دانست و اظهار کرد: عفت داشتن فقط پاک دامنی نیست بلکه باید باید تمامی اعضا و جوارج انسان پاکدامن باشد، خیلی از افراد در حرف زدن عفت ندارند به راحتی فحاشی و زخم زبان می زنند در همین راستا باید یک مداح محبوب عفت نیز داشته باشد.

وی عفت را در اینجا به معنای خودداری بیان کرد و گفت: از آن جائیکه مداحان نوکر امام حسین(ع) بوده و نوکری امام حرمت دارد باید در خانه مداحان سه چیز وجود نداشته باشد ضرب، شتم و زخم زبان.

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان خاطرنشان کرد: ادب گزینه دیگر محبوبیت انسان در بین مردم است، منظور از ادب در اینجا کردار و گفتار شایسته و مناسب با شئونات انسان است.

وی همچنین جود و سخاوت را گزینه دیگر محبوبیت دانست و گفت: یک انسان محبوب دست دهنده دارد، پیامبر در این زمینه می فرماید «بهشت خانه سخاوتمندان است و به بهشت افراد بخیل راه نمی یابند.»

بهتاش در پایان ابراز کرد: عقل ششمین عنصر محبوبیت انسان در بین مردم است، امام صادق در این زمینه فرموده «آدم عاقل کسی است که خدا را خوب عبادت کرده و بهشت را برای خود بخرد.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات