گذری به پارک‌های ساحلی شهر

پارک‌های خانوادگی با طعم‌های قلیان در بوشهر

پارک مرجان یکی از بزرگترین پارک‌های ساحلی شهر بوشهر است که در گذشته مکانی مناسب برای تفریح جوانان و اوقات فراغت خانواده‌ها بوده اما با وجود بساط های قلیان میوه ای به محیطی برای مصرف قلیان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۶۰۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ استان بوشهر از دیرباز مردمانی خون گرم و مهمان نوازی داشته که همچنان به این عهد پایبندند و همین امر باعث شده است تا سالانه گردشگران زیادی به این خطعه سفر کنند و از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این استان دیدن و از نزدیک با اخلاق مردم این استان آشنا شوند.

این استان به دلیل اینکه بیشترین مرز آبی را با خلیج فارس دارد مسؤولین شهری و استانی برای جذب گردشگران بیشتر به این استان، از این سواحل استفاده کرده و پارک‌های ساحلی بسیار بزرگی در حواشیه دریای خلیج فارس و محله‌های شهر ایجاد کرده‌اند.

این اقدام مسؤولان برای ایجاد فضاهای سبز ساحلی و محله‌ای مورد استقبال صد درصدی مردم شهر قرار گرفت چرا که به دلیل نامناسب بودن هوای بوشهر در روز اکثر مردم بعد از غروب آفتاب از این فضاهای سبز استفاده می‌کنند.

 

اما متاسفانه این در حالی است که این پارک‌ها بجای اینکه محلی برای آرامش خانواده‌ها و جوانان باشد امروز به یک مکان آلوده تبدیل شده که در برخی از ساعالت شب تنفس کشیدن در این مکان‌ها غیر ممکن می‌شود و کودکان از این آلودگی دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند.

عامل اصلی این آلودگی وجود دستفروشان و بساط‌های قلیان فروش‌ها است که در فاصله‌های کمتر از 100 متری در پارک‌ها قرار دارند و برای کسب درآمد حقوق شهروندان را زیر پا می‌گذارند.

پارک مرجان یکی از بزرگترین پارک‌های ساحلی شهر بوشهر است که در گذشته مکانی مناسب برای تفریح جوانان و اوقات فراغت خانواده‌ها بوده اما با وجود بساط های قلیان میوه‌ای به محیطی برای مصرف قلیان تبدیل شده است.

باید تاسف خورد جوانان بوشهری که در گذشته برای پر کردن اوقات فراغت خود به سمت ورزش‌های رزمی، فوتبال و ماهیگیری می‌رفتند، اما به دلیل پیدایش این عامل سرطان به این سمت کشیده شده اند .

حال جای بسی تاسف است که جوانان بوشهری که در دنیا نشان مبارزه و استقامت هستند و استانی با 2 قرن مقاومت در برابر استعمار پیر در کارنامه خود دارند امروز دچار چنین معظلی شده باشد و مسؤولین هیج تحرکی از خودشان نشان ندهند.

مسولین امر باید برای ریشه کن کردن این امر بسیار مهم و ایجاد فضایی مناسب و سالم برای خانواده‌ها و خصوصا جوانان تدبیری اندیشه کنند تا جوانان بوشهری به سمت ماهیگیری و ورزش برگردند و همانند گذشته جوانانی شاد و پویا باشند.

گزارش: مبین شجاعی مقدم

ارسال نظرات