خبرهای داغ:
صبح امروز

کارگاه آموزشی کارگروه های تخصصی نخبگان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین برگزار شد

صبح امروز کارگاه آموزشی کارگروه های تخصصی نخبگان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در شهر اقبالیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۶۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  قزوین، سرهنگ حجت اله شمامی مسئول امور نخبگان مرکز راهبردی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جلسه کارگاه آموزشی کارگروه های تخصصی نخبگان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به تعریف نخبه پرداخت و اظهار داشت : نخبه به فردی گفته می شود برجسته و کارآمد تر از دیگر افراد جامعه و اثر گذاری آن بر فرهنگ و تقویت کشور بیشتر است.

وی در ادامه گفت : نخبه کسی است که موقعیت و توانمندی های بالفعل آن نقش برجسته تری نسبت به عموم دارد و استفاده کافی و مفید را از ذهن خود میکندکه  در نتیجه می تواند بخشی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

شمامی به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نخبه کسی است که وقتی عملی را انجام می دهد از روی فکر و تحلیل است و می فهمند و تصمیم  می گیرند. اصلاح هر کشور، توده و عوام بستگی به نخبگان آن جامعه دارد  باید با نخبگان تعامل کرد و نباید از آنها غافل شویم.

مسئول امور نخبگان مرکز راهبردی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: نخبگان مثبت کسانی هستند که در مسیر نظام و ولایت تلاش و کوشش خود را جهت پیشرفت و شکوفایی انجام می دهند و در جهت عکس آن نخبگان منفی سعی در تخریب نمودن نظام و انقلاب دارند که به مخالفین فعال معروف هستند.

شمامی خاطر نشان کرد : ما باید توانایی این را داشته باشیم که نخبگان مثبت را بکارگیری و از آنان حمایت کنیم و اثر گذاری مثبت بر نخبگان منفی داشته باشیم. و در این راستا  فردی شناسایی شود که با نخبگان ارتباط داشته باشد تا دید آنها را را عوض کند  این نخبگان گاهاً در ذهن خود یک ابهامی دارند که رفع این ابهام موجب می شود که دید آنها عوض شود و تأثیر خود را به خودی خود خواهد گذاشت.

وی گفت : هر فرد مسئول در کشور اگر دید مثبت به مجموعه خود داشته باشد به تدریج تأثیر مثبت در جامعه خواهد داشت. ما مسئولین جامعه باید توجه ویژه ای به نخبگان داشته باشیم و آنها را شناسایی و بکارگیری کنیم.

این مسئول در پایان در راستای تقویت و اثر گذاری بر این نخبگان گفت: باید هیئت تحریریه و کارگروه ها را تشکیل و خوراک فکری را در بین این عزیزان رواج داده شود تا تقویت فرهنگ بسیجی شکل بگیرد تا شاهد پیشرفت و استقلال کشور در زمینه های مختلف باشیم.

 

4001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها