خبرهای داغ:
همگام با معلمان/17

عقیدتی سیاسی حلقه اتصال بصیرت و معنویت بسیجیان در مقابل با هجمه های جنگ دشمن است

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: معاونت عقیدتی سیاسی حلقه وصل بصیرت بخشی و افزایش معنویت در بین اقشار مختلف بسیج را دارد تا بسیجیان از هجمه های عظیم فرهنگی دشمن در امان بمانند.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۶۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
حمزه ارغا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهارداشت: برای رسیدن به هر نقطه اوج و قله فتحی نیاز به شناخت و راه از بیراهه و یک نردبان ترقی و نقطه داشته و داریم.

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان ادامه داد: معاونت عقیدتی سیاسی راهنمای نقطه اوج و بلندی است که حرکت کردن در راه درست را به بسیجیان و کارکنان می آموزد.

وی با تاکید براینکه بسیجیان در کسب معنویت و معنویت افزایی با انباشته ای از نصایح و پندها و اندرزهای گوناگون روبرو هستند که گویا نمی دانند چگونه بنیه و ساختمان معنوی خود را مستحکم کنند، گفت: معاونت سیاسی حلقه وصل را دارد که با بصیرت بخشی و افزایش معنویت در بین اقشار مختلف بسیج بتواند گام موثری در این راه برداشته تا بسیجیان از هجمه های عظیم جنگ فرهنگی دشمن در امان بمانند.

ارغا افزود: بسیجیان با راهنما و مشاوره  متعهد و متخصص با اندیشه بزرگانی همچون شهید مطهری آشنا شوند و بنیه معنوی خود را مستحکم کنند و ارتباط خود را با مربیان عقیدتی و اخلاق در محل پایگاه و حوزه های مقاومت کم نکنند و استاد اخلاقی که آگاهی از حوزه و پایگاه دارد و از شخصیت و روحیات مخاطبین خود آشنایی دارد  ایجاد این ارتباط حضور و غیر حضوری سبب هدایتگری، بصیرت بخشی  مخاطب است و این وبر عهده عقیدتی سیاسی است.

مربیان عقیدتی اندیشیدن را به مخاطبین خود بیاموزند

وی با بیان اینکه بصیرت آن چیزی نیست که امروزه لقلقه بسیاری از زبانها شده و پیوسته در سخرانی و شعار خلاصه می شود، تاکید کرد: بصیرت چیزی است از جانب مربیان عقیدتی سیاسی که به طور یکجا قابل انتقال و از جانب متربیان قابل برداشت و بهره گیری باشد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه سرایان به نقش مربیان عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: مربیان عقیدتی سیاسی باید به متربیان ثابت کنند تا زمانی که انسان خود اراده و تلاش نکند هیچ امری انجام نمی شود پس مربیان باید اندیشیدن را به بسیجیان بیاموزند بعد اندیشه ها را.

وی با بیان اینکه باید مربیان عقیدتی سیاسی ثابت کنند که کسب بصیرت در گرو معنویت است، افزود: تا زمانی که بسیجیان  به معارف و اصول و ارزشهای اسلام بصیر نبوده و شناخت کامل نسبت به آن پیدا نکنند در طوفان سهمگین فتنه ها و شبهات مسیر درستی را تشخصی نخواهند داد.

ارغا یادآورشد: باید مربیان همانند شهید مطهری مقتضیات زمان را در نظر گرفته و با توجه به فضال حال جامعه و متناسب با نیاز بسیجیان موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را مطرح کنند و در زمینه بصیرت افزایی عبرت از تاریخ و بیان حال گذشتگان بسیار مفید است چرا که تاریخ تکرار می شود.

وی به برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه سرایان اشاره و عنوان کرد: حضور کارکنان در نماز جمعه، دیدار پایوران با حوزه های مقاومت و امام جمعه این شهرستان، اعزام مبلغین و هادیان سیاسی به مدارس، برگزاری کوهپیمایی کارکنان، هادیان سیاسی، و مربیان عقیدتی، صبحگاه مشترک و زنگ سپاس از برنامه ها در طول هفته عقیدتی سیاسی در این ناحیه است.

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت سپاه سرایان برگزاری کارگاه آموزشی و ارزیابی نماز ویژه سربازان، تبیین شخصیت شهید مطهری در حلقه های صالحین و تجدید بیعت با شهدا و عطرافشانی گلزار شهدا را از جمله برنامه های این هفته دانست و ادامه داد: دیدار با خانواده های شهدا، تجلیل از فعالین فرهنگی قرآنی در ناحیه، و برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری همایش حکمت مطهر و بربگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع شعار سال و شهید مطهری را از دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها