خبرهای داغ:
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

جوانان ایران اسلامی افکاری پویا دارند/ انقلاب اسلامی با خون شهدا گسترش یافته است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را همانند بعثت پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: مردم برای لذت‌های مادی انقلاب نکرده‌اند و این انقلاب با خون شهدا گسترش یافته است و به دیگر کشورهای دنیا صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۷۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌ یزدی در دیدار با جمعی از جهادگران برتر بسیجی که ظهر امروز در سالن همایش موسسه امام خمینی(ره) انجام شد انقلاب اسلامی را یک پدیده بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروی مردمی و رهنمودهای امام خمینی(ره) توانست در برابر قدرت استکبار دنیا ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه سیاست استکباری اکنون نیز در برخی کشورهای منطقه دیده می‌شود اضافه کرد: بازار انقلاب‌های محلی علیه استعمارگران در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی بسیار داغ بود اما این انقلاب‌ها به دستاوردهای مورد نظر نرسید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به برخی از وقایع تاریخی اشاره کرد و گفت: مقدمات اولیه انقلاب در 50 سال گذشته کلید خورد و این انقلاب با دیگر انقلاب‌هایی که برای نابودی استعمارگران شکل گرفت تفاوت‌هایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستاوردهای جامعه اسلامی با حرکت‌های جاهلانه دشمن برای ملت ایران رقم خورده است ابراز کرد: جوانان ایران اسلامی افکاری پویا دارند و می‌توانند با استفاده از این افکار برای تعالی جامعه اسلامی گام‌های مناسبی بردارند.

آیت‌الله مصباح ‌یزدی با تاکید بر اینکه اختلافات سیاسی مشکلات خاصی برای جامعه اسلامی به وجود می‌آورد مطرح کرد: پیروزی احزاب سیاسی در نقاط مختلف جهان امری طبیعی است اما پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی حزب خاصی نبوده است.

وی با اشاره به شباهت‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها تصریح کرد: انقلاب اسلامی تفاوت‌های اساسی با دیگر انقلاب‌ها دارد زیرا اساس این انقلاب بر پایه آموزه‌های دین مبین اسلام بنا گذاشته شده است.

آیت‌الله مصباح‌ یزدی با بیان اینکه افرادی در انقلاب اسلامی سودهای کلان بانکی می‌برند گفت: رونق اقتصادی، بهداشت عمومی و رفع تحریم‌ها گفته‌های مشترک احزاب است اما انقلاب اسلامی به ابعاد مختلف جامعه اسلامی توجه دارد و دشمن از مسائلی از جمله مشکلات اقتصادی به عنوان ابزاری برای تضعیف توانایی‌های نظام اسلامی استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه جوانی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت می‌رسد و همسرش می‌گوید دولت حق ندارد برای اینکه جنازه شوهرش پیدا شود یک ریال خرج کند یعنی مردم برای تحقق آرمان‌های اصلی انقلاب گام‌های بزرگ‌تری برداشته‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه به برخی خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دشمن با دیدن رشادت‌های مردم به این نتیجه رسیده که به شیوه نظامی نمی‌تواند مقابل این ملت به پیروزی برسد به همین علت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به جز لذت‌های دنیایی از چیزی دیگری بهره نبرده است عنوان کرد: تسلیم برای رفع تحریم‌ها یک فکر است در صورتی که ملت ایران برای اینکه احکام الهی را در دنیا اجرایی کنند علیه رژیم شاهنشاهی قیام کردند.

آیت‌الله مصباح‌ یزدی از جایگاه انسان در نظر خداوند تبارک و تعالی یاد کرد و متذکر شد: خداوند فرشتگان را نوکر انسان قرار می‌دهد و با این نگاه انسان نباید نگاه‌های کوچک دنیوی داشته باشد بلکه باید با تکیه بر ظرفیت‌های خود برای رسیدن به آرمان‌های الهی تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انگیز‌ه‌های الهی نبود انقلاب اسلامی نمی‌توانست به نتیجه برسد اظهار کرد: خداوند انسان را به شیوه‌ای نیافریده که همه در یک تصمیم مشترک باشند اما ملت ایران اسلامی برای پیروزی انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر متحد شدند و گام‌های بلندی را برای نابودی استکبار جهانی برداشتند.

وی انقلاب اسلامی را همانند بعثت پیامبر اسلام(ص) دانست و خاطرنشان کرد: مردم برای لذت‌های مادی انقلاب نکرده‌اند و این انقلاب با خون شهدا گسترش یافته است و به دیگر کشورهای دنیا صادر می‌شود.



ارسال نظرات