خبرهای داغ:

کرمانشاهیان برای سوار شدن بر قطار سبک شهری تا پایان دولت یازدهم باید صبر کنند

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت: اگر همدلی و همراهی سایر مراجع از قبیل شهرداری و شورای شهر باشد تا پایان عمر دولت یازدهم مسیر میدان آزادی به میدان آبادانی و مسکن به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۴۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سعید سلیم ساسانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم توان خود را روی اجرای این قطعه هشت کیلومتری خواهیم گذاشت و در تعامل با سازمان میراث فرهنگی نیز مصمم هستیم تا مشکلی که در محدوده شکارگاه خسروپرویز ایجاد شده را برطرف کنیم.

وی افزود: تعریض عرشه با بهره گیری از مشاورین توانا و مجرب در حال انجام شدن است و تا پایان امسال پنج کیلومتر از مسیر تعریض خواهد شد و پس از آن هم عملیات روسازی و ریل گذاری را از مهر امسال آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خط قطار سبک شهری کرمانشاه از 2 قطار رفت و برگشت بهره مند می شود گفت: قرارداد ساخت ناوگان را امسال منعقد خواهیم کرد و در این کار هم سعی می کنیم از توان داخلی استفاده کنیم تا بتوانیم 56 واگن مورد نیاز را تامین کنیم.

ساسانی همچنین از آغاز عملیات ساخت سه ایستگاه در سالجاری خبر داد و افزود: اکنون در مرحله تملک زمین هستیم.



** آغاز عملیات ساخت تونل از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی



مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در ادامه از آغاز عملیات ساخت تونل در محدوده سه راهی 22 بهمن تا میدان آزادی در تابستان امسال خبر داد و گفت: بزودی مناقصه برای اجرای این تونل برگزار می شود.

وی افزود: براساس طراحی های انجام شده قرار است قطار سبک شهری کرمانشاه از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی بصورت زیرزمینی اجرا شود.

وی پیش بینی کرد که اجرای این تونل تا نیمه های سال 96 خورشیدی به درازا بکشد.



** فروش اوراق دولتی و نیاز به همراهی شورای شهر



مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل اینکه شورای شهر مصوبه ای برای تامین اعتبار این طرح نداشت و باعث عقب افتادن کار به مدت یکسال شد، ابراز امیدواری کرد که امسال نیازهای این طرح از سوی شورای شهر تامین شود.

وی افزود: اگر شورای شهر در همین ماه (اردیبهشت) موضوع اعتبارات ما را مصوب کند می توانیم با تهاتر ملک های شهرداری تحرک چشمگیری در روند اجرای پروژه را شاهد خواهیم بود.

سلیم ساسانی همچنین فروش اوراق دولتی را از دیگر راهکارهای تامین اعتبار برای تداوم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: 120 میلیارد تومان از محل فروش این اوراق که معاف از مالیات می باشد برای طرح قطار سبک شهری کرمانشاه پیش بینی شده که مقرر شده است 50 درصد اصل سود را دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری تامین کند.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح در سال 94 را 430 میلیارد ریال عنوان کرد.



** مروری بر گذشته قطار شهری/ از منوریل تا ال.آر.تی



طرح قطار شهری کرمانشاه در نشست شصت و هفتم شورای عالی ترافیک کشور در سال 86 به تصویب رسید و در اوایل سال 90 خورشیدی عملیات ساخت این طرح با افزون بر 215 میلیون یورو آغاز شد.

قرار بود قطار شهری کرمانشاه که آن روزها منوریل خوانده می شد در 43 ماه یعنی تا پایان سال 93 در فاز نخست به بهره برداری برسد اما مشکلات اعتباری باعث شد این طرح برای مدت ها راکد بماند تا اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم و تدبیر مسوولان استان کرمانشاه ماهیت طرح از منوریل به قطار سبک شهری (LRT) تغییر کرد و قرار شد که بخشی از این طرح در قالب زیرزمینی و حفر تونل انجام شود.

فاز دوم این طرح از میدان آزادی تا میدان فردوسی است که خیایان قدیمی مدرس و باز اصلی شهر را در بر می گیرد و بر اساس اظهارات قبلی مسوولان قرار است این بخش به شیوه تونل عمیق اجرا شود.
ارسال نظرات