خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: حسینی بودن و حسینی ماندن لازمه پاسداری از انقلاب است و باید مانند شهدای عزیز ثابت کنیم که تا پای جان در راه آرمانهای والای اسلام و انقلاب می مانیم.
کد خبر: ۹۵۷۹۰۷۷
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های برجسته نهضت امام حسین (ع) و عاشورا که آن را نسبت به سایر رخدادها ممتاز ساخته است، گفت: عاشورا طلوعی بی غروب و شروعی بی پایان است که قداست و معنویت و ماندگاری از وجوه برجسته این حماسه عظیم به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هر اقدامی که رنگ الهی بگیرد هم قداست و ارزش پیدا می‌کند و هم ابدی و ماندگار می شود که شاهد مثال بارز آن نهضت امام حسین (ع) است؛ در عصر حاضر نیز انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس را می توان نام برد.

وی با اشاره به پیام نامگذاری سوم شعبان به عنوان روز پاسدار گفت: پیام این روز این است که باید حسینی شویم و حسینی بمانیم و به معنای واقعی کلمه از انقلاب پاسداری کنیم و مانند شهدا ثابت کنیم که تا پای جان در راه آرمانهای انقلاب ایستاده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: حسینی بودن الزاماتی دارد و هر چه روحیه حسینی شود جنس آدم ابوالفضلی می شود.

وی یکی از شاخصه حسینی بودن را ولایت پذیری و در مسیر ولایت گام برداشتن دانست و عنوان کرد: شاخصه بعدی حسینی بودن داشتن روحیه جهادی است.

وی افزود: حسینی بودن بدون روحیه جهادی و فرهنگ جهادی امکان پذیر نیست و طبق آیه قرآن، انسان، بدون روحیه جهادی مومن واقعی نیست و فرهنگ عاشورا با راحت طلبی سازگاری ندارد.

دکتر حاجی صادقی تکلیف گرایی را شاخصه بعدی حسینی بودن ذکر کرد و گفت: باید خدا را شکر کنیم که با وجود تبلیغات و هزینه های گسترده دشمنان، مردم بصیر و پای کار انقلاب با حضور بی نظیر خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و بار دیگر ثابت کردند که مثل گذشته پای کار انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که با وجود تمامی تلاش‌های جبهه استکبار، انقلاب اسلامی با اقتدارتر از گذشته به سمت اهداف و آرمانهای والای خود در حرکت است و قلب های ملت ها را فتح و حاکمان ستمگر را متزلزل کرده است و خود دشمنان و جبهه استکبار اعتراف کرده اند که انقلاب اسلامی نابودی آنان را به جلو انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه پاسداری شغل نیست بلکه یک تفکر است افزود: دشمن هیچگاه نمی تواند ما را شکست دهد و فقط زمانی می تواند بر ما پیروز شود که ما را از جبهه اسلام و امام حسین علیه السلام خارج کند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا تجلی اخلاص است ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی نه تنها زنده و در حال پیش روی بلکه زنده کننده و در حال پیش بری سایر ملت ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: علی‌رغم بعضی سختی ها و مشکلات اقتصادی و با وجود سرمایه‌گذاری عظیم جبهه استکبار در ایجاد تزلزل در باورها و اعتقادات مردم، باید ثابت کنیم که هر گاه نیاز باشد پای کار انقلاب هستیم و با ناامید کردن استکبار ثابت کنیم که انقلاب مثل گذشته محکم است.

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان قوام و توفیقات سپاه را بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، "معنویت" عنوان و تصریح کرد: آینده انقلاب، نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اهداف و آرمانهای بزرگی همچون تحقق تمدن اسلامی و آماده کردن عالم برای نهضت ظهور تنها با معنویت حاصل می شود.

ارسال نظرات