خبرهای داغ:

افتتاح سه پروژه مصوب سفر رهبری به استان کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از افتتاح سه پروژه مصوب هلال احمر در سفر مقام معظم رهبری به استان طی هفته هفته هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۶۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عادل شفیعی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر ، از افتتاح سه پروژه مصوب هلال احمر استان در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه خبرداد.

وی تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۹۰ پنج پروژه برای جمعیت هلال احمر استان مصوب شد که سه پروژه آن آماده افتتاح بوده و در هفته هلال احمر با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت:  مرکز اداری- امدادی کرمانشاه با زیربنای ۲۰۰۰ متر، مرکز اداری- امدادی شهرستان پاوه با ۱۰۰۰ متر زیربنا و مرکز اداری- امدادی شهرستان اسلام آباد غرب با زیربنای ۱۰۰۰ متر پروژه های آماده بهره برداری در هفته هلال است.

شفیعی اعتبارات هزینه شده برای احداث این پروژه ها را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین از پیشرفت ۹۰ درصدی دو پروژه دیگر مرکز اداری- امدادی در شهرستان‌های سنقر و کنگاور به اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: سعی داریم این پروژه ها نیز درهفته دولت به بهره برداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگر به برنامه های تعیین شده برای هفته هلال احمر اشاره کرد و از برگزاری ۱۵۰ مانور تخصصی در رشته های مختلف امداد و نجات طی این هفته خبرداد و گفت: در این هفته مانورهایی با موضوعات امداد و نجات در جاده، امداد و نجات در زلزله، امداد و نجات در کوهستان ، امداد و در فضای معلق و هم‌چنین مانورهای پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

شفیعی، از برگزاری مسابقات امداد و نجات در شهرستان‌های مختلف و دو مرحله شهرستانی و استانی با حضور ۴۵۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران چمعیت هلال در استان خبرداد.

وی اعزام کاروان های سلامت به شهرستان‌ها و روستاهای محروم با حضور پزشکان و تیم های درمانی و هم چنین توزیع خدمات درمانی رایگان و دارو بین مناطق محروم را از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این هفته برشمرد.

 

افتتاح ۱۵ کانون و خانه روستایی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم‌چنین از افتتاح کانون های روستایی و خانه های داوطلبی در ۱۵ روستا و اجرای پروژه های حمایتی با همکاری سازمان های غیردولتی و خیرین در قالب طرح های جهادی طی این هفته خبرداد.

شفیعی، برگزاری پنج نمایشگاه امداد و نجات در سطح استان و  برگزاری مسابقات ورزشی در بین ۲۵۰۰ نفر از اعضای جوانان در سطح استان را از دیگر برنامه های هفته هلال برشمرد.

وی از فراخوان اهدای خون در هفته هلال خبرداد و گفت: طی این فراخوان قرار است جمعیت هلال احمر استان بالغ بر ۱۵۰۰ واحد خون را از طریق اعضا و داوطلبان و برای استفاده نیازمندان به سازمان انتقال خون استان اهدا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات این نهاد در سال ۹۴، گسترش پایگاه های امداد و نجات جاده ای را از اولویت های سال ۹۴ برشمرد و گفت: براساس این اولیت تعداد پایگاه های ما از ۱۰ به ۱۵ پایگاه جاده ای افزایش یافته و پنج پایگاه را احداث، تجهیز و راه اندازی خواهیم کرد.

وی تقویت ناوگان ترابری امداد و نجات، تجهیز تیم های عملیاتی، افزایش نیرو های عملیاتی آموزش دیده در استان و گسترش آموزش های عمومی و همگانی را از دیگراولویت های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در سال ۹۴ برشمرد.

شفیعی از احیای برنامه آموزش پیشگیری از ایدز که چند سالی است منسوخ شده طی سال ۹۴ خبرداد و گفت: این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود.

وی فعالیت بانوان جمعیت هلال را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ۴۰ تیم بانوان با عنوان «توانا» در جمعیت فعالیت داشته و جزو استان های پیشرو در این زمینه هستیم که مانورهایی را هم با حضور و مشارکت صفر تا ۱۰۰ درصدی بانوان برگزار کرده ایم.

 

تهیه پروتز برای جانبازان و معملولین با نرخ دولتی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به خدمات درمانی کلینیک هلال احمر از وجود مرکز ارتوپدی فنی هلال در استان خبرداد و گفت: این جمعیت اولین دستگاهی است که کار تهیه  پروتز برای جانبازان و معلوین را با تعرفه دولتی ارائه می کند و قراردادهایی با بهزیستی و بنیاد شهید نیز منعقد شده است.

وی در بخش دیگر به اقدامات این جمعیت از ابتدای سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: طی این مدت از ابتدای سال تا کنون ۱۴۰ عملیات امداد و نجات صورت گرفته که ۸۰ عملیات آن جاده ای،  ۲۵ مورد کوهستان و مابقی هم استقرار مناسبتی بوده است که در ۱۴۰ عملیات مذکور ۳۵۰ نفر خدمات رسانی شده اند.

شفیعی از کاهش میانگین زمان حضور تیم های امدادی هلال احمر در صحنه حادثه از زمان اطلاع خبرداد وگفت: این زمان در سال گذشته ۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه بوده که با برنامه ریزی این جمعیت زمان مذکور در شعاع ۱۰ کیلومتری از محل استقرار نیروها به ۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه کاهش یافته است.

 

توزیع ۲۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان در سال ۹۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح فرشتگان رحمت در سال ۹۳ و توزیع ۱۶ هزار سبد غذایی از توزیع ۲۰ هزار سبد غذایی این جمعیت در مناطق محروم و طی سال ۹۴ و در قالب طرح های فرشتگان رحمت و همای رحمت خبرداد و گفت: البته کمک هایی نیز در بحث پرداخت های درمانی صورت می گیرد.

وی اشاره ای نیز به تعداد اعضای این جمعیت داشت و از اجرای طرح جهادی آموزش ۲۰ هزار امدادگر روستایی  طی سال ۹۳ خبرداد.

شفیعی بیشترین حمایت این جمعیت از نیازمندان را توزیع سبد غذایی و کاروان های سلامت عنوان کرد و گفت: در این راستا سال قبل ۱۰ کاروان سلامت به مناطق عشایری اعزام شدند و ۱۵ میلیون تومان دارو نیز بین آنان توزیع شد که امسال سعی ما اعزام ۲۰ کاروان سلامت به این مناطق است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این خدمات ما سیستم ارجاع نیز داشته و صفر تا ۱۰۰ افراد هزینه های ارجاع شده به مرکز برای تشخیص و درمانی بیماری را هلال احمر پرداخت می کند.

شفیعی به انعقاد تفاهم نامه ای با انجمن بیماران هموفیلی اشاره کرد که طی آن ۲۰۰ بیمار هموفیلی از این خدمات بهره مند می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، یکی از مهمترین اقدامات این جمعیت را انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان برای آموزش ۸۰ هزار دانش آموز در مقاطع اول و دوم متوسطه عنوان کرد و از انعقاد تفاهم نامه هایی با ورزش و جوانان، صدا و سیما، شرکت شهرک های صنعتی، هواشناسی و دانشگاه ها خبر داد.


ارسال نظرات