خبرهای داغ:
مدرس دانشگاه و حوزه علمیه خراسان رضوی:

رسالت امروز معلمان زینبی است

مدرس دانشگاه و حوزه علمیه خراسان رضوی با بیان اینکه ما امروز با اصل ولایت فقیه و در صحنه بودن مردم استقلال و آزادی داریم گفت: رهبر معظم انقلاب علت جاودانگی نام امام حسین را در خطبه های حضرت زینب دانستند و این امروز رسالت معلمان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۸۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان جنوبی، ابوالحسن ایزدخواه صبح امروز در همایش بصیرتی بسیج فرهنگیان با بیان اینکه مرگ بر پنج قسم است، اظهار کرد: مرگ جسم، مرگ دل که از دست دادن انگیزه است، مرگ فکر که همان یاس و نا امیدی است، مرگ جامعه که همان رسیدن به سمت رفاه و امکانات است نه رسیدن به سمت حرکت عدل الهی و مرگ آگاهانه یا شهادت که مرگی هدفمند است.

وی تاکید کرد: معلمان باید با خلاقیت و ابتکار زمینه ساز انگیزه و امید در بین دانش آموزان باشند تا بتوانند جلوی مرگ جامعه را بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید مطهری معلم را مظهر اسم محیی خداوند دانست که نه زندگی بخش  بلکه حیات بخش است.

وی ادامه داد: معلم زمانی می تواند جامعه را زنده کند که خودش نفوذ بخش در جامعه باشد و تنبلی و توجیه باعث مرگ در جامعه می شوند که معلم هرگز نباید این دو ویژگی را داشته باشد.

ایزدخواه عنوان کرد: هیچ وقت به دنبال مقصر در مشکلات اقتصادی یا فرهنگی نباشید و با ظاهری زیبا و تمیز در جامعه و کلاس درس حاضر شوید.

وی با تاکید براینکه سطح فکر معلم باید در طول زمان رشد پیدا کند اظهار کرد: امروز دشمنان قسم خورده ما می خواهند باورها و دژ بنیان خانواده ها را از ما بگیرند تا جامعه ایرانی را نابود سازند.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به معلمان گفت: با بصیرت، خلاق و زمان شناس باشید و هیچ گاه خیال نکنید که حاصل کار شما بی نتیجه خواهد بود و فکر نکنید که تنها حل مشکلات جامعه در دستان شما نیست و باید از سوی مدیران و مسئولین جامعه کاری صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما امروز با اصل ولایت فقیه و در صحنه بودن مردم استقلال و آزادی داریم افزود: رهبر معظم انقلاب علت جاودانگی نام امام حسین را در خطبه های حضرت زینب دانستند و این امروز رسالت معلمان است.  

وی با تاکید براینکه معلم خود را در استخدام خدا بداند گفت: معنویت یعنی زندگی را با خدا سودا کردن و معنویت یعنی جلب توفیق از درگاه حضرت حق که سه چیز برای جلب معنویت لازم است اول عشق، دوم شوق و سوم ادب.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند "یتیم کسی نیست  که بابا ندارد بلکه کسی است که علم و ادب ندارد".

ارسال نظرات
پر بیننده ها