خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام):

جهادگران اردوی جهادی سفیران کار و تلاش در مناطق روستایی هستند

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (علیه السلام)گفت: جهادگران گروه های جهادی سفیران کار و تلاش هستند که با روحیه تلاش دربازگرداندن جایگاه اصلی خود به حلقه اولیه تولید فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۸۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در همایش رسم هجرت در جمع فعالان، مسئولین گروههای جهادی و جمعی از مسئولان استانی با بیان اینکه در سال 1379 با حضور موفق گروه های جهادی و رسیدن گزارش این کار بزرگ به مقام معظم رهبری، ایشان دستور تاسیس بسیج سازندگی را دادند، اظهارداشت: استفاده از پتانسیل جوانان برای خدمت به مناطق محروم والویت های بسیج سازندگی و کمک به دولت است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به طور کامل غیر انتفاعی و دارای روحیه خدمتی بوده که محور خدمات آن ها بیشتر مناطق روستایی و محروم است، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی هدف سوم بسیج سازندگی و توانمندسازی جوامع روستایی با آموزش، راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی یکی از کارهایی است که بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام می دهد و در واقع حلقه اتصال روستاییان با بازارکار است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: بسیج در جریان انقلاب اسلامی و دوران بعد از پیروزی انقلاب توانسته است به خوبی اعتماد مردم را به خود جلب کند، به دلیل همین اعتماد، بسیج می تواند از مردم برای مردم استفاده کرده و تعامل خوبی با مردم برای کمک به محرومان ایجاد کند.

زهرایی با بیان اینکه شما گروه های جهادی سفیران کار و تلاش هستید که با روحیه تلاش خود به مردم هم روحیه می دهید که کار و تلاش داشته باشند و خود اتکا باشند، متذکر شد: شما به روستاییان کمک می کنید که به جایگاه اصلی خود که همان حلقه اولیه تولید است باز گردند.

وی به برگزاری همایش نخبگان دانشجویی اردوهای جهادی در اسفند ماه سال گذشته در طبس اشاره کرد و افزود: سالانه حدود۶۰هزار جهادگر در قالب سه هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند که در سال گذشته تعداد۵۰۰نفر از نخبگان گروه های دانشجویی در طبس گرد هم آمدند.

اعزام۱۵۰تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم استان

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اضافه کرد: در این همایش نقشه راه جهادگران به طور مجدد باز تعریف شد و در سال جاری این گروه ها با الویت نقش آفرینی گروه های جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی به کار خود ادامه خواهند داد.

زهرایی به برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال۸۵۰ نفر اردو جهادی۱۰الی۱۲روزه دانشجویی و ۶۲۷ نفر اردو هفت روزه مساجد و محلات در استان برگزار می شود.

وی از برگزاری۲۱ هزار نفر اردو به اردوهای جهادی یک روزه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال۱۵۰تیم بهداشتی و درمانی عمومی و چهار تیم درمانی تخصصی به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، برگزاری۲۴۰ نفر اردو سه روزه بسیج مهندسین و برپایی دو بیمارستان صحرایی را از دیگر برنامه های سال۹۴بسیج سازندگی استان برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها