خبرهای داغ:

پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) رحمت عالمیان و اسوه حسنه است

امام جمعه روانسر گفت: در قرآن کریم بیش از یکصد آیه در شأن حضرت محمد (ص) نازل شده و پیامبر بعنوان رحمت عالمیان و اسوه حسنه معرفی شده است.
کد خبر: ۸۵۱۸۸۲۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملا عبدالله غفوری روز چهارشنبه در همایش محمد رسول الله (ص) اسوه حسنه و پیامبر رحمت مهربانی افزود: قرآن کریم بهترین منبع برای شناخت پیامبر اسلام (ص) است.

وی تصریح کرد: اسلام دین رحمت، مهربانی و اعتدال است و با هرگونه ظلم و تجاوز و کشتار مخالف است.

ماموستا غفوری در ادامه با محکوم کردن گروه های تکفیری و افراطی در نشان دادن چهره خشنی از اسلام اظهار داشت: رشد فزاینده و گرایش آزادی خواهان جهان به دین اسلام موجب شده تا دشمنان اسلام با اجیر کردن عده ای بی خبر از احکام دین و قتل وعام مردم دین اسلام را خشن و بی رحم نشان دهند.

خطیب جمعه روانسر افزود: اسلام با هرگونه تخریب و کشتار مخالف است و دستور اکید قرآن در مهربانی و دلجویی از مردم است.

مدیر آموزش و پرورش روانسر نیز در این همایش گفت: عدم شناخت شخصیت ممتاز رسول اکرم (ص) و درک ناقص و سطحی از دستورات دین موجب مصائب و مشکلاتی در جهان اسلام شده است.

امان اله فرجی افزود: متأسفانه با آتش افروزی های دشمنان قرآن، آتش جنگ های قومی و مذهبی در کشورهای اسلامی شعله ور شده و نتیجه ای جز سیطره کشورهای استعمارگر بر امت اسلام ندارد.

وی تصریح کرد: کج فهمی از دستورات دین، عدم شناخت کافی شخصیت و سجایای اخلاقی پیامبر در بین امت اسلام موجب شده تا آتش جنگ در بین کشورهای مسلمان زبانه بکشد.

مدیر آموزش و پرورش روانسر در پایان با ارائه گزارشی از برنامه های پیامبرشناسی در مدارس این شهرستان گفت: گفتمان های دینی با شرکت دانش آموزان دبیرستانی و همچنین دوره آموزش ضمن خدمت ویژه مدیران مدارس با موضوع پیامبر شناسی و ترویج مبانی فقه امام شافعی برگزار شده است.

در ادامه چند تن از علما و مدرسان حوزه های علمیه شهرستان های روانسر و جوانرود در سخنانی لزوم هوشیاری و بصیرت مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان اسلام و پرهیز از افراط گرایی را یادآور شدند.

قرائت مقاله و همچنین تقدیر از دانش آموزان ممتاز مسابقات قرآنی و اجرای مولودی خوانی به مناسبت فرار رسیدن جشن اسراء و بعثت پیامبر (ص) از جمله برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات