خبرهای داغ:
امام جمعه بندرترکمن:

مسجد پایگاه ومرکزنشروترویج دین اسلام است

حجت الاسلام منصوری :مسجد پایگاه ومرکزنشروترویج دین اسلام است که باید همیشه خصوصا ماه مبارک رمضان از رونق خاصی برخوردارباشد.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۶۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛خطیب جمعه بندرترکمن در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن اشاره به آغاز فصل برداشت گندم با اشاره به اهمیت مساله زکات گفت: پرداخت زکات موجب پاک شدن مال انسان وافزایش برکات در زندگی می شود.

محمد صالح منصوری با اشاره به تنها واجب تعبدی که خداوند متعال آن رابرمسلمین واجب نموده افزود:درآیات وروایات زکات وخمس به درخت انگور تعبیر شده است که اگراین درخت 2سال حرص نشود موجب افت وآسیب محصول می شودلذا اگر کسی خمس وزکات مال خویش را پرداخت نکند خدواند متعال دوبرابر نعمت را از او می گیرد چرا که زکات سهم فقراومستمندان است که باید پرداخت شود.

وی بااشاره به دهه غباروبی مساجددر آستانه ماه ضیافت الله وآماده شدن برای میمهانی خدا تصریح کرد:مسجد پایگاه ومرکزنشروترویج دین اسلام است که باید همیشه خصوصا ماه مبارک رمضان از رونق خاصی برخوردارباشد.

امام جمعه بندرترکمن ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ادامه اذعان داشت:شیعه واقعی باید محرمات این ماه رارعایت کندوضمن تذکر به دیگران حرمت این ماه را در کوچه وخیابان حفظ نمایدچرا که روزه داری وحرمت نگهداشتن آن از سوی مسلمین اصلی اساسی است.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به فضیلت های ماه رمضان دستگیری وحمایت از مستمندان وفقرا را توصیه نموده وخاطر نشان ساخت:رسیدگی به فقرا در این ماه باید بیشتر باشدودستگیری از آنان با رعایت شان انسانی وحفظ کرامت صورت گیرد.

وی یادآورشد:افطار دهی در این ماه سفارش فراوانی شده لذا همه باید دست به دست هم داده و برای افطاردهی تلاش کنیم چرا که این سنت پسندیده باید بین همگان فراگیر شود.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به مساله تحریمها بیان کرد:کمبودها،بحران و تورم همیشه در دوره های زمانی وجو دداشته لذا نباید به تحریم ها بهای چندانی داد مگر در 37 سال انقلاب ما در تحریم نبودیم که زندگی کردیم؟!پس طوری صحبت نکنید که دشمنان ما تصور کنند تحریمها مارا فلج می کند.

امام جمعه بندرترکمن در پایان خواستارصرفه جویی مصرف آب وبرق از سوی مردم واستفاده بهینه آن درفصل گرما شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها