بازخوانی خطبه مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88

دفاع رهبری از جمهوریت نظام

خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد سال 88 را باید یک نقطه عطف در روند اضمحلال جریان فتنه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۲۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بدون شک فتنه 88 را باید یکی از مهمترین پیچ های تاریخی دانست که انقلاب اسلامی با عبور سلامت از آن برای مدت ها عمر و بقای خود را بیمه کرد و نقاب دشمنان خود را افشا نمود.

در حالی که غرب در برخی از کشورهای آسیای مرکزی و قفقار پروژه های انقلاب مخملی را با موفقیت به نتیجه رسانده بود قصد داشت تا انقلاب رنگینی نیز در ایران به راه بیندازد و به آسانی ساختارهای جمهوری اسلامی را متزلزل کند. با این حال با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت امام خامنه ای مد ظله العالی و بصیرت عاشورایی مردم غیور ایران این فتنه نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد و تنها دست منافقین رو شد که چگونه هم کاسه با غرب و رژیم صهیونیستی به دنبال ضربه زدن به کیان انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی (ره) هستند.

در این میان اما خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد سال 88 را باید یک نقطه عطف در روند  اضمحلال جریان فتنه عنوان کنیم چرا که تا پیش از این معترضین ادعای قانون مداری و دفاع از حقوق مردم را داشتند اما وقتی رهبری معظم انقلاب از همه طرف ها دعوت کرد که به قانون بازگردند و مستندات خود برای دروغ تقلب را عنوان کنند مشخص شد که هدف فتنه گران بازگرداندن رای ها نیست بلکه به تعبیری «کل نظام نشانه است».

با این حال رهبری معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد سال 88 ضمن رعایت عدالت و توصیه به طرفین جهت پایان اختلافات راه را برای مردم نیز روشن ساختند و خط انقلاب و غیر انقلاب را تببین نمودند. خبرگزاری بسیج طی هفته های گذشته در این خصوص مصاحبه های متعددی را با چهره های سیاسی و دینی کشورمان انجام داده است که در ذیل با یکدیگر برخی از آنها را مرور خواهیم کرد.

تأکید بر قانون گرایی مهم ترین شاخصه خطبه 29 خرداد 88

نصرالله پژمان فر عضو کمیسیو ن فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه تاریخی رهبر انقلاب در 29 خرداد 88 گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تلاش داشته اند که مردم را در مسیر رشد و تعالی راهنمایی کنند.

پژمان فر افزود: در جریان فتنه 88 عده ای به دروغ وانمود کردند که به آراء مردم خدشه وارد شده است که این مسئله از اساس نادرست بود.

وی گفت: این عده برای اینکه بتوانند انتخابات را در مسیر نامناسبی قرار داده و کشور را به چالش بکشند دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

پژمان فر تصریح کرد: رهبر انقلاب با درایتی که داشتند در همان آغازین حرکت جریان فتنه اجازه ندادند که این جریان حرف خود را رسمیت دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبری بار ها به جریان فتنه که با برنامه تنظیم شده جریان استکبار پیش می رفت تذکر دادند که راه مسئله فقط قانون است.

وی ادامه داد: فتنه 88 اساس کار خود را در قانون شکنی می دید و آسیب هایی را بر مملکت وارد کرد.

پژمان فر افزود: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر ایستادن بر مرز قانون و با جدیت و نفس مسیحایی خویش مشخص کردند که هدف این جریان براندازی نظام است.

نماینده مردم خراسان رضوی در خاتمه اظهار داشت: مردم با رهبری امام خامنه ای فتنه گران را کنار گذاشتند و این جریان نتوانست مسیر شیطنت های خود را با وجود تمام حمایت های جریان استکبار و جریان پوسیده داخلی ادامه دهد.

خطبه تاریخی رهبر انقلاب پشت صحنه فتنه را برملاکرد

مینو اصلانی مسوول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88 گفت: مقام معظم رهبری در آن خطبه تاریخی با بصیرت و اشراف کامل به ابعاد مختلف فتنه، نقش بیگانگان و دشمنان در این آتش افروزی را تبیین کردند.

اصلانی افزود: ایشان بین اکثریت مردم که عاشقانه به صحنه آمده و برای رضای خدا و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به یکی از کاندیداها رأی دادند و عده بسیار قلیلی که با شبکه های بیگانه و معاند همکاری کردند تفکیک قائل شدند.

وی با بیان اینکه دو تن از کاندیداها با این اقلیت اندک و هدایت دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه استکبار جهانی همراه شدند افزود: مقام معظم رهبری به زیبایی توانستند این عده قلیل و پشت صحنه های آنها را تحلیل کنند و نشان دهند چه کسانی پشت این فتنه هستند.

اصلانی تأکید کرد: مقام معظم رهبری صف فتنه گران را از صف مردمی که به هر چهار کاندیدا رأی داده بودند جدا کردند.

مسوول بسیج جامعه زنان تصریح کرد: متاسفانه دو تن از کاندیداها با همکاری با رسانه های بیگانه به این فتنه دامن زده و هزینه زیادی را به نظام تحمیل کردند که اگر رأفت اسلامی نبود این افراد باید به اشدّ مجازات می رسیدند.

اصلانی گفت: رهبری با هویت دادن و شخصیت دادن به همه رأی دهندگانی که به صحنه آمده و به یکی از این چهار کاندیدا رأی دادند، نقشه دشمنان و توطئه بیگانگان در راهبری این فتنه را برملا کردند.

وی با بیان اینکه رهبری به زیبایی ابعاد اصلی فتنه را برملا کرده و صفوف مردم را از فتنه گران جدا کردند افزود: مقام معظم رهبری در نهایت در این خطبه ناصحانه نسبت به کسانی که فریب خوردند و بسیار سخت به معاندین تذکر دادند.

اصلانی در خاتمه با بیان اینکه متاسفانه فتنه گران این نصایح را نپذیرفتند و ادامه دادند گفت: با رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حماسه 9 دی به وقوع پیوست و در این فرآیند مردم کاملا چهره های فتنه گران را شناختند و آنان را رسوا کردند.

مهمترین شاخصه خطبه 29 خرداد 88 بصیرت‌بخشی و الهام‌بخشی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خطبه 29 خرداد 88 بسیار تکان‌دهنده و تأثیرگذر بود،گفت: مهمترین ویژگی این خطبه بصیرت‌بخشی و الهام‌بخشی بود.

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به سالروز خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد ماه 88 اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اجرای احکام اسلام تشکیل شده و باید بر اساس احکام اسلام اداره شود.

وی با بیان اینکه ولی‌فقیه در رأس و جزء رکن اصلی جمهوری اسلامی است، گفت: در حکومت اسلامی فصل الخطاب تمام مسائل باید منویات رهبری باشد و مردم و مسئولین بر اساس تدابیر و رهنمودهای ایشان حرکت کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه عمل به دستورات مقام معظم رهبری به عنوان واجب شرعی است، ادامه داد: در برخی مقاطع حوادثی در نظام جمهوری اسلامی ایران پیش ‌آمده که رهبری وارد میدان شده است.

وی یادآور شد: در سال 88 نیز آمریکا شیطان بزرگ و عوامل داخلی آن با راه‌اندازی فتنه سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد 88 مردم را به وحدت و اتحاد دعوت و جامعه را هدایت کردند.

رضوی‌راد اضافه کرد: مردم ایران همواره با بصیرت بوده و نگاه آنها به رهبری است و بعد از خطبه تکان‌دهنده مقام معظم رهبری به ایشان لبیک گفته وارد میدان شدند و فتنه را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه مردم ثابت کرده‌اند در تمام مقاطع پیرو رهبری هستند، افزود: بعد از خطبه روشنگرانه 29 خرداد ماه 88 نیز تمام مردم از اقشار مختلف در صحنه حاضر شدند و حماسه آفریدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به خواص با بصیرت و نخبگانی که از منویات رهبری پیروی کردند، گفت: در این بین خواص بی بصیرتی و مردودی نیز بودند که حساب آنها از مردم جدا است که یا سکوت کردند یا با فتنه‌گران همراهی کردند.

وی با بیان اینکه فتنه در طول اسلام بی‌سابقه نیست، بیان داشت: در این فتنه‌ها نیز برخی از خواص و نزدیکان لغزیدند و در برابر جبهه حق ایستادند اما برخی خواص با بصیرت نیز مانند مالک اشتر بودند که از جبهه حق جدا نشدند و با روشنگری در دفاع از حق کوتاه نیامدند و از جان خویش گذشتند.

رضوی‌راد تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز افرادی جزو خواص بی بصیرت بودند که در برخی از مقاطع نه تنها از حق پیروی نکردند بلکه در برابر آن ایستادند.

وی با اشاره به اینکه در زمان امام راحل نیز برخی خواص در مقابل حضرت امام(ره) ایستادند مانند منتظری‌ها ابراز داشت: امروز نیز افرادی هستند که در مقابل جبهه حق ایستاده‌اند و خواص بی‌بصیرت هستند، البته مردم تکلیفشان را با سران فتنه و خواص بی‌بصیرت مشخص کرده‌اند.

خطبه 29 خرداد 88، چهره واقعی خواص بی‌بصیرت را نمایان کرد/اطاعت از ولایت با شعار و شعارزدگی نمی‌شود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مقام معظم رهبری در خطبه روشنگرانه 29 خرداد 88، چهره واقعی خواص بی‌بصیرت را نمایان کردند.

سردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به سالروز خطبه تاریخی 29 خرداد 88 اظهار داشت: مقام معظم رهبری خواص را به دو گروه اهل حق و اهل باطل تقسیم‌بندی کردند که خواص اهل حق نیز به دو گروه دنیاطلب و دین‌طلب تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در بحث شرایط و محیط جامعه اگر کسانی که دنیاطلب هستند در اکثریت و دین طلبان در اقلیت قرار بگیرند کربلای دیگری شکل می گیرد و حسین‌های دیگری به مسلخ عشق و شهادت می‌روند و یزیدهای دیگری حاکم می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: خواص باطل نیز کسانی هستند که در مقابل اسلام و حق و حقیقت می‌ایستادند.وی با اشاره به ویژگی‌های خواص بی بصیرت تصریح کرد: نخستین ویژگی آنها دنیاطلبی است که محورشان در مسائل فردی، اجتماعی و خانوادگی دنیا است.

ابوحمزه با بیان اینکه ضعف و عدم اطاعت از امام برحق و در دوران غیبت کبری از ولایت مطلقه‌فقیه از دیگر ویژگی‌های خواص بی‌بصیرت است، گفت: ویژگی سوم نیز اشکال و ضعف در بصیرتشان است که بصیرت کامل و جامع را نسبت به دشمن ندارند و دشمن و دوست را درست نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه خواص بی بصیرت با وجود این سه ویژگی لطمات زیادی را به خواص اهل بصیرت می‌زنند، افزود: راهکار مقابله با آنان نیز این است که خواص اهل بصیرت ابعاد شخصیتی، عملکرد و رفتار آنها را تبیین و روشنگری کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز در کشور کسانی هستند که تمام همّ و غم و مدینه فاضله آنها آمریکا است، گفت: این افراد راه حل تمام مشکلات را با آمریکا می‌دانند که شاید جزو خواص نیز باشند اما خواص بی‌بصیرت هستند چراکه دشمن را نمی‌شناسند.

نماز جمعه 29 خرداد 88 سند ضرورت وجود ولایت فقیه در مدیریت بحرانهاست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خطبه روشنگرانه و پر صلابت و حکیمانه رهبری در 29 خرداد 88 نقشه های دشمنان را در طمع به نظام اسلامی ناکام گذاشت.آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود در آستانه 29 خرداد 88 سالروز خطبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فتنه 88 اظهار کرد: خطبه روشنگرانه و پر صلابت و حکیمانه رهبری در 29 خرداد 88 سند ضرورت ولایت فقیه برای مدیریت بحران هاست.وی افزود: آنچه در آن خطبه پرصلابت و حکیمانه و روشنگرانه مشاهده شد شرح رسا و عینی کلام امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی است که فرمود«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور شما آسیب نبیند».استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خطابه روشنگرانه و به موقع رهبر معظم انقلاب در آن روز تاریخی برای امت امید و دلگرمی ایجاد کرد و نقشه دشمنان را در طمع به نظام اسلامی ناکام گذاشت.وی تصریح کرد: پس از خطابه روشنگرانه و پر صلابت آن روز رهبری مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی اعتراف کردند که 90 درصد از کسانی که در فضای ظلمانی شبهه و فتنه تحت تأثیر دشمنان انقلاب قرار گرفته بودند روشن شده و به آغوش نظام و ملت اسلامی بازگشتند.حسینی خراسانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه با آن خطابه شورانگیز و هشدار دهنده و تحسین برانگیز خود باعث شد که ضرورت وجود رهبری و ولایت فقیه برای عبور قدرتمندانه از بحران ها و نجات کشور از آسیب دشمنان یک ضرورت اجتناب ناپذیر شود.

وی تاکید کرد: بعد از آن خطابه تحسین برانگیز و ستودنی بود که برخی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی به رهبری نظام جهت مدیریت قدرتمندانه و با فراست در مهار بحران نمره 20 دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: خطابه روشنگرانه و حکیمانه و تحسین برانگیز و ستودنی رهبری نظام در 29 خرداد سال 88 باعث امیدواری و دلگرمی و پشت گرمی امت و خنثی شدن توطئه ها و نقشه های شیاطین علیه نظام جمهوری اسلامی شد.

خطبه ای که بساط فتنه را در هم پیچید

حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد سال 1388 آورده است:

رهبر معظم انقلاب در دوران رهبری خود با فتنه های و بحران های بزرگی برخورد داشتند و در هر کدام از این بحران ها با تاییدات الهی و معنویت، قاطعیت، حکمت و تدبیر خود توانستند نظام جمهوری اسلامی را با سلامتی و اعتلا عبور داده، معیار تشخیص حق و باطل را تبیین کرده و حجت را بر خواص و شخصیت های موثر و جریانات سیاسی داخلی معین کنند.

امام خامنه ای در مقطع حساس تاریخی سال 1388 توطئه استراتژیست های کشورهای غربی را که از سالیان قبل دست به طراحی و اقدام برای براندازی نرم علیه نظام زده بودند پیش بینی کرده و پیش از انتخابات در سخنرانی ها و دیدارهای مسوولان و خواص، تذکرات و هشدارهای لازم را دادند.

مقام معظم رهبری در خطبه تاریخی خود پس از انتخابات سال 88، عموم شرکت کنندگان در انتخابات را حامی نظام و عمل کننده به وظیفه دانستند و با مخاطب قرار دادن خواص و موثران سیاسی، حساب افراد نفوذی دستگاه های تروریستی دشمن را از مردم عادی و طرفداران جناح های سیاسی جدا کردند و نخبگان سیاسی را از تجمعات و اردوکشی خیابانی برای به کرسی نشاندن سخن خود بر حذر داشتند و قانون را به عنوان فصل الخطاب معرفی کردند و فرمودند انتخابات برای این است که همه اختلاف ها توسط صندوق رای حل و فصل شود. ایشان به خواص سیاسی فرمودند دست شمنان را در قضایای فتنه ببینید و سعه وصدر داشته باشید.

اهمیت این سخنان روشنگر و صریح در این بود که شورای نگهبان توانست به دور از فشارهای سیاسی به وظیفه قانونی نظارتی خود عمل کند وصحت انتخابات را تایید کرد. از طرف بین افراد خودی و غیر خودی در صفوف حامیان گرایش خاص سیاسی (گفتمان اصلاح طلبی) مرز بندی شفافی ایجاد شد و عموم افراد هواخواه گفتمان اصلاحات راه خود را از تجمع کنندگان غیرقانونی و فتنه گران هدایت شده توسط دشمن جدا کردند. این ریزش در بدنه نخبگانی و عمومی این جریان آن قدر ادامه داشت تا به حادثه بی احترامی به تصویر مبارک امام راحل(ره) در آذر ماه 88 و هتاکی عاشورای حسینی (ع) آن سال می رسیم و در این حادثه چهره نفاق عیان و اغراض فتنه گران برملا شد و زمینه برای حضور بصیرت مند مردم غیور ایران اسلامی در نهم دی ماه 88 آماده و بساط معدود فتنه گران برچیده شد.

خطبه 29 خرداد رهبری آزمونی بزرگ برای مدعیان قانون مداری!

پرویز سروری کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد سال 88 گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این خطبه امتحان بودن برای جریانی بود که خود را قانون مدار عنوان می کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر اعتقاد به ولایت رهبری هم نداشته باشیم اما ایشان در جایگاه قانون سخنشان فصل الخطاب است افزود: اما متاسفانه عده ای که خود را خطی امامی معرفی می کردند به مر قانون توجه نکردند و بعد از این خطبه رهبری بازهم لجاجت کرده و سعی در برهم زدن امنیت کشور داشتند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس است که رفتار معترضان را می توان پیش و پس از خطبه تاریخی رهبری دارای دو فصل متفاوت عنوان کرد.

سروری در خصوص فحوای سخنان رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران نیز گفت: در آن روز ایشان به همه جریانات سیاسی کشور به طور عادلانه تذکر دادند و خط روشنی را میان حق و باطل ترسیم نمودند.

مدیرعامل جهان نیوز در پایان نیز گفت: از ویژگی های رهبر معظم انقلاب است که در لحظات سخت و نفیس گیر تصمیمات مدبرانه ای می گیرند که نفع همگان را در نظر دارد.

اوج مدیریت و رهبری اسلامی

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه های تاریخی رهبری در نماز جمعه 29 خرداد سال 88 گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که جایگاه رهبری یک جایگاه ویژه برای مقابله با توطئه ها و دشمنی ها با نظام اسلامی است.

وی بااشاره به اینکه حرف و سخن رهبری تا قلب مردم نفوذ می کند افزود: در قضایای فتنه 88 نیز بیانات و تنویرات رهبری بود که ذهن مردم را روشن کرد و مانع از آن شد تا فتنه گران به اهداف شوم خود دست یابند.

کوثری با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های خطبه 29 خرداد نماز جمعه تهران رعایت عدالت از سوی رهبری بود افزود: ایشان در این خطبه ها به دو طرف قضیه تذکرات جدی دادند و بعد حجت را بر همه تمام کردند اما شاهد بودیم عده ای پس از این روشن گری ها هم بر عقاید غلط خود پافشاری می کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آن خطبه های تاریخی نماد اوح مدیریت و رهبری اسلامی در دوران اخیر بود خاطرنشان کرد: پس از پایان غائله فتنه در 9 دی ماه سال 88 همه دنیا به قدرت مدیریت و رهبری در جمهوری اسلامی پی بردند.

خطبه 29 خرداد رهبری نقاب جریان نفاق را آشکار کرد

فرمایشات رهبری و بصیرت افزایی که ایشان داشتند در آن دوران غبار آلود فضا را برای اهل ایمان و دلدادگان به انقلاب اسلامی روشن کرد و خط نفاق و برانداز که مورد حمایت دستگاه های جاسوسی بیگانه بود را افشا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ذاکری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در خرداد 88 گفت:قطعا فرمایشات رهبری به عنوان دیده بان بصیر انقلاب اسلامی در خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی و بدخواهان نظام نقش به سزایی دارد و هدایت های هوشمندانه رهبری که نشان از تدبیر و بصیرت فوق العاده ایشان دارد باعث شده است کشتی انقلاب اسلامی در طوفان های شدید ایجاد شده توسط مستکبرین به ساحل امن و استقرار الهی برسد.

وی با تاکید بر اینکه وجود شخصیت ارزشمندی مثل رهبری از نعمت های بزرگ الهی به ملت ایران اسلامی است خاطرنشان کرد:قطعا فرمایشات رهبری و بصیرت افزایی که ایشان داشتند در آن دوران غبار آلود فضا را برای اهل ایمان و دلدادگان به انقلاب اسلامی روشن کرد و خط نفاق و برانداز که مورد حمایت دستگاه های جاسوسی بیگانه بود را افشا کرد.

خطبه تاریخی رهبری در 29 خرداد فصل الخطابی برای همه جریانات سیاسی

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه های تاریخی رهبری در 29 خرداد سال 88 گفت: مردم ما هرجا احساس خطر برای اصول و مبانی و ارزش هایشان ببینند وارد عرصه میشوند و از اصول مبانی و ارزشها و کیان اسلام دفاع کنند.

وی با بیان اینکه هر گاه رهبری مواضعی با صراحت داشته باشند مردم با همه وجود همراهی کرده اندو در همان مسیر حرکت می کنند ادامه داد: به تعبیر آیت الله محمد حسین فضل الله مرجع تقلید شیعیان لبنان، مقام معظم رهبری تا پیش از29 خرداد پدری کردند اما بعد از آن رهبری را با قاطعیت اعمال کردند.

سعیدی با اشاره به اینکه در حقیقت 29 خرداد فصل الخطابی بود برای همه جریانات سیاسی کشور ادامه داد: با این خطبه های تاریخی صفوف حق و باطل از هم جدا شد و مرزبندی ها تصریح شد و در نهایت مردم متوجه شدند که فتنه گران به دنبال مقابله با ولایت هستند و نه مساله انتخابات.

خطبه ای در دفاع از جمهوریت نظام

رهبری معظم انقلاب اسلامی در آن خطبه با تمام وجود برای صیانت از جمهوریت نظام و آرای مردم قیام کردند...

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در 29 خرداد سال 1388 گفت:مهمترین نکته ای که هر انسان منصفی باید به آن توجه داشته باشد آن است که رهبری معظم انقلاب اسلامی در آن خطبه با تمام وجود برای صیانت از جمهوریت نظام و آرای مردم قیام کردند.

وی با تاکید بر اینکه هدف فتنه 88 مقابله با انتخابات بود و اگر ایشان و نظام تسلیم بهانه گیری می شدند آرای مردمی به طور کلی مخدوش می گردید افزود: البته باید توجه داشته باشیم که جمهوریت و احترام به ارای مردم ریشه در تفکر اسلامی دارد.

امام جمعه قم یکی دیگر از شاخص های خطبه های تاریخی مقام معظم رهبری را بصیرت افزایی دانست و افزود: در واقع پس از این خطبه های رهبری بود که مرز بندی ها مشخص شد و صفوف حق و باطل از هم تفکیک گردید.

ارسال نظرات