خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم:

راهپیمایی روز قدس مبنای دینی، شرعی، عقلی و ملی دارد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: راهپیمایی روز قدس مبنای دینی، شرعی، عقلی و ملی دارد.
کد خبر: ۸۵۳۸۳۶۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
حجت الاسلام احمد ولی زاده امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: امروز مسمانان در اقطار عالم به ویژه در جهان اسلام حتی در کشورهای غربی اروپایی به پاسداشت فریضه الهی یوم الله قدس که به امر امام راحلمان شکل گرفت هر ساله راهپیمایی می کنند.

وی با بیان اینکه مردم جهان هر ساله و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در قالب حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف راهپیمایی می کنند، ابراز کرد: ملت شریفمان بیش از 30 سال از زمان امام عظیم الشأن که بنیان گذار این نظام مقدس الهی و اسلامی بودند این حرکت را هرساله باشکوه تر از سال گذشته برگزار کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم امام خمینی(ره) را مبتکر حمایت از مردم فلسطین، لبنان و عرصه های مقاومت در جهان اسلام و جهان بشریت دانست و افزود: امام (ره) همواره اینگونه می فرمودند که "فلسطین پاره تن اسلام هست" و همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در سرلوحه کارهای عینی و عملی خود قرار داده بودند و مسئولان نظام و به ویژه مردم را به این امر ترغیب می کردند.

وی با اشاره به آیات قران کریم ادامه داد: همه پیغمبران و ائمه معصومین برای حمایت از مظلومان عشق می ورزیدند و امام راحل در راستای همین موضوع بر حمایت از مظلومین بسیار تاکید داشتند.

حجت الاسلام ولی زاده با اشار به حدیث مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه "هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست" بیان نمود: در آرمان های الهی و دینی نسبت به مردم مظلوم در هر کجا سفارش شده است و بر ما مسلمانان این موضوع یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه کشور فلسطین، مهد انبیاء و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: یک رژیم غاصب بنام اسرائیل که دست ساز جهان استکبار است با محوریت آمریکای جهان خوار که بیش از 70 سال قبل در این سرزمین اشغالی شکل گرفت با غصب و زور و چوب و چماغ سرزمین های مردم را اشغال کردند و یک رژیم تا بن دندان مسلح را برای مقابله با آرمانهای دینی و اسلامی ایجاد کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به آیه ای از قرآن افزود: "سرسخت ترین دشمنان مومنان، یهود است"، یعنی صهیونیست نه همه یهود، آن یهود تند رو که از آرمان های دینی خودشان فاصله گرفتند، و نه تنها دشمن اسلام بلکه دشمن ادیان است .

وی با بیان اینکه یهود، دشمن اهل ایمان است، ابراز کرد: نه تنها یهود صهیونیست دشمن مسلمانان است بلکه در میان قوم یهود مطرود جریانهای یهودی و اصیل و ناب است.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به اینکه روز قدس که از ایده های بسیار ناب امام راحل است، هم ریشه در قرآن و هم ریشه در روایات ائمه معصومین دارد، اعلام کرد: اولین وظیفه حاکمان اسلامی از دیدگاه قرآن اقامه نماز، زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بالاترین مرحله امر به معروف و نهی از منکر را مقابله با حکومت های فاسد و غاصب دانست و افزود: امام حسین فرمودند " من قیامم برای مبارزه با ظلم، فساد و فحشا است" .

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه ائمه هدی در زمان خودشان نسبت به امر به معروف توجه ویژه ای داشتند، بیان نمود: نظام اسلامی ما که برگرفته از نظام اسلامی پیغمبر است، یقیناً درباره امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای دارد .

وی ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی های یوم الله قدس سال های گذشته ، تصریح کرد: راهپیمای روز قدس مبنای دینی، شرعی، عقلی و ملی دارد.


ارسال نظرات