خبرهای داغ:

زنان پشتیبانی کنندگان معنوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: زنان پشتیبانی کنندگان معنوی رزمندگان در دفاع مقدس بودند که در تشویق رزمندگان در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشتند.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۳۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، معصومه نادر پور صبح امروز در جلسه نقش زنان استاندر انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و ارزنده ای ایفا کردند، اظهارداشت: پروژه بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد جمع آوری اسناد بانوان در خراسان جنوبی آغاز شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گفت: به همت بسیج جامعه زنان و دفتر خواهران حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و نهادهای مربوطه آثار زنان ایثارگر، مادران و همسران شهداء تا پایان شهریور ماه سال جاری جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه نقش زنان از قیام خرداد 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی از آثار نقش و حضور زنان در پیروزی انقلاب است افزود: آثار مجاهدت همسران و مادران شهداء در هشت سال جنگ تحمیلی، زنان شهید انقلاب و دفاع مقدس، پشتیبانی و جمع آوری کمک های زنان به صورت نقدی و غیر نقدی در دفاع مقدس با همکاری ارتش، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و ادارات اطلاعات مربوطه انجام خواهد شد.

وی گفت: تشویق رزمندگان برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، خاک سپاری شهداء، رسیدگی به مجروحین از مهمترین نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که با همکاری نهاد های مربوطه محور تحقیق و پژوهش قرار خواهد گرفت.

نادر پور ادامه داد: آموزش نظامی زنان ، تبلیغات و موضوعات فرهنگی، معرفی جانبازان و شهدا، تشکیل سپاه و بسیج خواهران ، نقش زنان در بهداری رزمی و جنگ نوین، معرفی آثار زنان شهید و ایثارگر، تاثیرات جنایات جنگی بر زنان و کودکان در دفاع مقدس و زنان و ولایت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبعیت از ولایت است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای ایثارگر و شهید استان و دیدار از خانواده های شهدا درسال 91 با هدف خدمت به مادران شهداء برگزار شد، افزود: مادران و همسران شهداء و ایثارگران به عنوان پشتیبانی کننده گان معنوی هشت سال دفاع مقدس هستند که در تشویق و حضور رزمنده گان در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشتند.

نادر پور به آثاری که قرار است با نهادهای مربوطه جمع آوری شود اشاره کرد و عنوان کرد: تقسیم بندی و برنامه ریزی برای انجام جمع اوری آثار با حضور نهادهای مختلف باید انجام شود تا بتوانیم با جمع آوری آثار آن را برای موزه دفاع مقدس کشور ارسال کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها