خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

مسئولان مراقب نقض عهد طرف مقابل در مذاکرات باشند

امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با کشورهای 1+5 گفت: باید مقامات ما مراقب باشند که از ناحیه طرف مقابل نقض عهدی صورت نگیرد چرا که برخی از کشورهای طرف مذاکره قابل اعتماد نیستند.
کد خبر: ۸۵۴۲۹۱۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: بهترین عمل و تکلیف در همه ایام به خصوص در چنین روزی که عید مسلمین است رعایت تقوای الهی است.
وی ادامه داد: شیطان پس از یک ماه اسارت به قصد غارت اندوخته‌های یک ماه بندگان خدا به سمت شما حمله‌ور شده است و انسان‌ها باید در برابر وسوسه‌های هوای نفس ایستاده و از ذخایر این ماه محافظت کنند.

امام جمعه قم با تبریک فرارسیدن روز عید سعید فطر خدمت امام عصر (عج)، حضرت معصومه (س)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید گفت: این روز بر همه کسانی که حرمت ماه مبارک رمضان را پاس داشتند مبارک باشد.

وی ادامه داد: ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی امروز را عید گرفته‌‌اند و ساکنان آسمان پاداش‌های الهی را به ارمغان می‌آورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س‌) با اشاره به اینکه روزه گرفتن در دیگر ادیان نیز سابقه داشته است، بیان کرد: این افتخار مخصوص مسلمین است که بعد از یک ماه روزه‌داری، جشن قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه عید فطر از سه نظر برای انسان واقعا عید است افزود: انسان یک ماه از گناه دوری کرده و روحش پاکیزه شده، بدنش با غسل و مالش با پرداخت زکات فطره پاک و طاهر شده است و انسان با پاک شدن از گناهان به فطرت خود بازگشته است.

سعیدی با بیان اینکه عید فطر برای کسانی عید واقعی است که به وظایف خود در ماه مبارک رمضان عمل کرده و اعمال آنها مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد، ادامه داد: تلاش کنیم آنچه که خداوند از ما خواسته است را عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه تزکیه‌نفس بیشتر تلاش داشته باشیم افزود: نباید از ذکر خداوند و توبه غافل شویم و ان‌شاءالله جوانان عزیز قدر جوانی و عمر خود را دانسته و قدر تقرب به درگاه الهی را بدانند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با کشورهای غربی اظهار کرد: هر یک از کشورها و دولت‌ها از دریچه‌ای این اقدام مثبت را به جمهوری اسلامی تبریک گفتند و این در حالی است که رژیم آل‌سعود و رژیم صهیونیستی نسبت به این توافق واکنش نشان دادند چرا که منافع آنها در جنگ بین ملت‌ها است.

وی ادامه داد: این دو رژیم تلاش بسیار گسترده‌ای داشتند که این توافق حاصل نشود؛ حمله نظامی عربستان به یمن و جنایت‌های داعش در همین راستا ارزیابی می‌شود ولی اراده قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و مسئولان نظام بر این بود که این مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی ادامه یابد.

سعیدی گفت: باید مقامات ما مراقب باشند که از ناحیه طرف مقابل نقض عهدی صورت نگیرد چرا که برخی از کشورهای طرف مذاکره قابل اعتماد نیستند.

وی با اشاره به دیدگاه قرآن کریم در خصوص ارتباط با کفار و مشرکان از جانب مسلمانان گفت: مسلمانان موظف هستند در برابر هر گروه که موضع خصمانه نسبت به اسلام دارد باید سرسختانه ایستادگی کنند ولی اگر کفار نسبت به اسلام و مسلمانان بی‌طرف هستند می‌توان در حد لازم ارتباط برقرار کرد.

ارسال نظرات