خبرهای داغ:
وعده استاندار برای آرزوی دیرین اصفهانی ها:

از قدس تا شهدا، سوار مترو شوید

استاندار اصفهان گفت: ۱۰ كيلومتر از خط يك متروي اصفهان از ايستگاه قدس تا شهدا در آستانه هفته دولت راه اندازاي خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۳۰۱۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور در حاشيه ي ورود سومين رام قطار شهري اصفهان اظهار کرد: مديريت استان بر حفظ ميراث فرهنگي در كنار اجراي عمليات خط مترو تأكيد دارد و مسئولان بايد فضا را براي كار و فعاليت اين دو در كنار هم فراهم كنند.

ویبا تأكيد بر اين كه بايد خط دوم قطار شهري در بستري آرام و بدون تنش اجرايي شود، يادآور شد: در اين خط هيچ مشكلي با ميراث فرهنگي وجود نداردچرا كه در اين طرح بايد هم مباحثميراث فرهنگي با بيشترين دقت در نظر گرفته شود هم بايد توسعه شهر و اجراي خط دوممترو لحاظگردد.

استاندار اصفهان با اشاره به تشكيل كميته ۵ نفره متشكل از كارشناسان، گفت: اين كميته به گونه‌اي عمل مي‌كند كه هم خسارتي به ميراث فرهنگي وارد نشود و هم پروژه مترو به سرعت عملياتي شود و تا‌كنون نيزگره گشا و موفق بوده است.

مدير ارشد استان با اشاره به خط دوم مترو گفت:‌ از ۲۴ كيلومتر خط دوم مترو ۱۳ كيلومتر آن آماده برگزاري مناقصه است و در اين راستاهماهنگي هاييبين سازمان مترو و سازمان ميراث فرهنگي انجام شده است.

وي اضافه كرد: طي هماهنگي با يونسكو مقررشده ۴ گزارش فني و كارشناسي براي عبور خط مترو از زير ميدان امام (ره) تهيه شود و در صورتي كه حتي يك درصد عبور مترو براي اين ميدان ريسك داشته باشد قطار شهري از اين مسير عبور نخواهد كرد كه اين موضوع نيز مورد تأكيد رئيس جمهور نيز قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه لازم استدراين طرح به عنوان يك ابر پروژهتمام مباحث فني و مهندسي و تست هاي انجام شود، گفت: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته و اقدامات مؤثري كه در اين زمينه انجام شدهقبل از پايان نيمه اول سال جاري و در آستانه هفته دولت فاز اول خط يك مترو در حدود ۱۰ كيلومتر به بهره برداري خواهد رسيد.

زرگرپور با تأكيد بر اينكه همه ي مسئولان مربوطه بايد براي تكميل هر چه سريعتر قطار شهري اصفهان اقدامات لازم را انجام دهند، تصريح كرد: در اين زمينه بايد از سوي شهرداري، سازمان قطار شهري و ساير مسئولان استان اقدامات جدي صورت پذيرد.

رسول زرگرپور اولويت مديريت استان را بهره‌برداري هرچه سريع‌تر از خط يك قطارشهري اصفهان، عنوان كرد و افزود: اقدامات مطلوبي در اين زمينه صورت گرفته و بايد با جديت فعاليت‌هاي عمراني پيرامون اين مسئله انجام شود.

وي با بيان اينكه ۲۵ واگن در فاز اول خط يكسرويس دهي خواهد كرد، تصريح نمود: تاكنون۱۵ واگن براي قطار شهري اصفهان آماده و مهيا شده و ۱۰ واگن ديگر بزودي وارد اين شهر خواهد شد.

استاندار اصفهانبا اشاره به اينكه براساستصميمات گرفته شده فاز اول خط يكقطار شهري از ايستگاه قدس تاشهدا در آستانه هفته دولت راه اندازي خواهد شد، افزود: در صورتي كه ايستگاه ميدان امام حسين (ع) و ايستگاه انقلاب احداث شده بود اين خط تا ميدان آزادي راه اندازي مي شد.

گفتني است سومين رام قطار شهري اصفهان شامل ۵ واگن صبح امروز با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگي امورعمراني استانداري اصفهان، شهردار اصفهان و مديرعامل سازمان قطار شهري وارد اصفهان شد.

انتهای پیام / 63042 /
ارسال نظرات
پر بیننده ها