خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

زکات با اولویت فقرا باید مصرف شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: زکات باید با اولویت فقرا و مستمندان مصرف شود.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۵۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در نشست ستاد زکات استان کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای مرکزی زکات کشور برگزار شد افزود: فلسفه اصلی زکات در دین اسلام فقرزدایی و از بین بردن آن در جامعه است.
وی اظهار کرد: اگر مردم بدانند که زکات چنین کاربردی دارد و اگر همه زکات خود را بپردازند، زکات این قدرت را دارد که فقر را از جامعه از بین ببرد به طور قطع با رغبت بیشتری در این واجب الهی شرکت خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه نیز گفت: بایستی زکات را که واجب الهی و دینی است و با توجه به اینکه در یک نظام اسلامی خدمت می کنیم جدی تر بگیریم.
ابراهیم رضایی بابادی افزود: همه باید تلاش کنند که از همه ظرفیت زکات در استان استفاده کنیم چرا که تحقق این موضوع سبب خواهد شد که فقر در استان کرمانشاه برطرف شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هم گفت: استان کرمانشاه بنا به دلایل مختلفی از قبیل هشت سال جنگ تحمیلی به استانی ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل شده است.
حسین خدرویسی افزود: در استان کرمانشاه 64 هزار خانواده بالغ بر 162هزار مددجو زیرپوشش کمیته امداد هستند که نشانگر بنیه ضعیف اقتصادی استان است.
وی افزود: در استان کرمانشاه یک هزار و194 روستای مشمول زکات شناسایی شدند که بایستی در پرداخت زکات آنها همه نهادها و افراد ذیربط تلاش خود را انجام دهند و به طور قطع روحانیت می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.
ارسال نظرات