خبرهای داغ:
حجت الاسلام نظری

خبرنگاران ، "قریحه خبرنگاری" داشته باشند

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره "خبرنگاری "شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۲۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

حجت الاسلام عباس  نظری،معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به " "روزخبرنگار" اظهار می کند: روز خبرنگار ، روز افرادی است که به دور از نگرش های سیاسی در راستای حل مشکلات  استان فعالیت می کنند.

خبرنگاران اعتماد مردم را جلب کنند

وی ، صداقت، صراحت، واقع گرایی، تعهد، مسئولیت پذیری و تخصص  را از ویژگی های بارز یک "خبرنگار متعهد" دانست و افزود:  زمانی یک نفر خبرنگار و یا روزنامه نگار است که  مورد اعتماد مردم باشد چرا که اگر یک کلمه را جا به جا بنویسند با آبروی یک انسان بازی کرده است.

خبرنگاران " تهدیدها" را به " فرصت ها" تبدیل کنند

این پژوهشگر تصریح کرد: خبرنگار متعهد و متخصص فردی است که بتواند " تهدید ها" را به " فرصت ها" تبدیل کند به طوری که، با قلمی که در دست دارد بتواند در مقابل دشمنان با دانش رسانه ای خود ایستادگی کند.

نظری ادامه داد:  خبرنگاران باید به این امر توجه کنند که در چه جایگاهی قرار گرفته اند و در این راستا باید چه عملکردی را از خود نشان دهند به دلیل اینکه، خبرنگاری که ، دانش و تعهد ندارد در عرصه خبر و اطلاع رسانی ضعیف است .

خبرنگاران ، "قریحه خبرنگاری" داشته باشند

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق ، علاقه و "قریحه خبرنگاری" است. بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد.

به گفته، معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ، خبرنگاران با پرهیز از احساسات،  باید بکوشند ،رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کنند، نه آن طور که خود می خواهند اتفاق بیفتد.

 

1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار