خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب:

استقلال اقتصادی نیازمند رشد تولید ملی است/لزوم اطلاع رسانی صحیح خبرنگاران به جامعه

امام جمعه سرپلذهاب با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح خبرنگاران به جامعه گفت: استقلال اقتصادی کشور نیازمند رشد تولید ملی داخلی است.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۳۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: تلاشهای علمی و گستردگی مکتب امام در زندگی ایشان مشهور است و تعداد شاگردان بسیاری در مکتب ایشان فیض برده و به جامعه معرفی شده اند.

امام جمعه سرپلذهاب با بیان اینکه بعد سیاسی آن حضرت کمتر مورد توجه قرار گرفته است افزود: قطعا امام صادق(ع) نیز همانند سایر امامان معصوم فعالیت سیاسی داشته اند زیرا در غیر اینصورت باید بپذیریم که تابع سیاست حاکمان وقت خودبودند که امری محال است.

 

وی در ادامه به 21 شوال سالروز فتح آندلس بدست مسلمانان در سال 92 هجری قمری اشاره کرد و اذعان داشت: مسلمانان قرنها در سرزمین اروپا کشور اسلامی بوجود آوردند که زمینه شکوفایی علم اروپا را فراهم کرد.

حجت الاسلام صفدری ادامه داد: تنها راهی که سبب شد اندلس از مسلمانان پس گرفته شود اقدامات بلند مدت اروپایی ها در زمینه های فرهنگی و ضد اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از کارهای ضد اسلامی آنها گمراه کردن جوانان مسلمان بود بیان داشت: اختصاص تاکستانهای بسیار برای شراب سازی و توزیع رایگان آن از جمله کارهایی بود که در زمینه به فساد کشیدن جوانان مسلمان انجام شد.

 

امام جمعه شهرستان با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: سیاست امروز، سیاست اندلسی کردن ایران است و دشمن درصدد ترویج فرهنگ و ادبیات غربی و آمریکایی و گرفتن اعتقادات و ایمان مردم هستند زیرا که قدرت نظام و کشور متکی برمردم است.

 

وی تاریخ را آیینه ای برای پند و عبرت از گذشته و جلوگیری از اشتباهات عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان ما می خواهند با توزیع تصاویر مبتذل و ترویج ارتباط نامشروع به اهداف خود برسند.

 

صفدری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دیپلمات و خبرنگار کشور در افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان افزود: این روز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است که نقش بسیار تعیین کننده ای در جهت گیری جوامع دارند.

 

خطیب جمعه شهرستان خبرنگاری را یکی از شغل های سخت جامعه برشمرد و اذعان داشت: این حرفه بسیار سخت، پرحادثه و خطرناک است و گاها مشاهده می شود که خبرنگاران با حضور در میادین جنگی به تهیه خبر می پردازند.

 

وی تصریح کرد:  یک خبرنگار واقعی و متعهد کسی است که برای اطلاع رسانی صحیح و سریع به جامعه تلاش می کند.

 

وی در پایان یکی دیگر از مناسبتهای پیش را روز حمایت از صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: صنایع کوچک زمینه صنایع بزرگ هستند.

 

صفدری با بیان اینکه استقلال اقتصادی نیازمند رشد تولید ملی است بیان داشت: تا زمانیکه تولید داخلی و کار ایرانی مورد احترام قرار نگیرد تولید ملی شکل نخواهد گرفت.

 

وی اقتصاد را بر فرهنگ و سیاست مقدم دانست و افزود: استقلال سیاسی نیازمند استقلال اقتصادی است و تا زمانیکه این دو محقق نشوند همه چیز ما زیر سوال خواهد رفت و بر استقلال ما تاثیر خواهد گذاشت.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز با اشاره به نقش شیطان در جریان باطل گفت: شیطان برای گمراه کردذن مردم از راههای گوناگون وارد می شود و پیروی از وسوسه های او به تدریج انسان را دوست او قرارداده و در مرحله بالاتر خود انسان تبدیل به شیطان می شود.

ارسال نظرات