جمعی از آزادگان قبور مطهر شهدای اراک را گلباران کردند

جمعی از آزادگان استان مرکزی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور (26 مرداد ماه) با حضور در گلزار شهدای اراک قبور مطهر شهدا را غبارروبی و گلباران کرده و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۲۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در این آیین گفت: آزادگان سرمایه های معنوی و اخلاقی نظام جمهوری اسلامی عستند که پس از سال ها اسارت در زندان های دشمن بعثی و شرایط نامناسب به آغوش کشور برگشته اند.
حجت الاسلام حسن هنرمند ادامه داد: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی نداشتند.
وی افزود: هراس دشمنان نظام از ایمان و تفکر مردم ایران است و این قدرت نرم در ولایتمداری و ایستادگی و صبر ازادگان موج می زند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی توضیح داد: هر لحظه دفاع مقدس، صحنه حضور و درس های عمیق از مردان و زنان با ایمانی است که در مکتب عاشورایی و با آموزه های دینی و ولایی جهاد کردند.
وی یادآوری کرد: مردم و مسوولان وظیفه دارند تا از صبر و استقامت آزادگان سرافراز الگوگیری کرده و با تمام وجود برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.
26 مرداد سال 69 نخستین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشتند.
استان مرکزی شش هزار و 300 شهید، 459 آزاده و 14 هزار و 82 جانباز سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که بیش از نیمی از این تعداد مربوط به شهرستان اراک مرکز استان مرکزی است.
ارسال نظرات