خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع):

دانشجویان اقتصاد مقاومتی را با جدیت از مسئولین مطالبه کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز درستی این تحلیل رهبر انقلاب که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در ژنو و لوزان و نیویورک نیست بلکه در اقتصاد مقاومتی است، بیش از پیش در حال آشکار شدن است و شما دانشجویان باید به میدان آمده و اقتصاد مقاومتی را با جدیت از مسئولین مطالبه کنید.
کد خبر: ۸۵۵۷۱۴۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الله عبدالملکی در همایشی که تحت عنوان "بررسی ابعاد اقتصادی برجام" در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در دوره خط امام بسیج دانشجویی قم که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، طی سخنانی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور و تاثیر متن برجام بر اقتصاد پرداخت.

وی ابراز کرد: بررسی های دقیق کارشناسان نشان می دهد که حداکثر تاثیرگذاری تحریمها در به وجود آمدن موانع و مشکلات اقتصادی فقط بیست درصد است و به عبارت دیگر بیش از هشتاد درصد مشکلات اقتصادی ناشی از عوامل دیگر همچون سوء مدیریت در ادوار مختلف و بخصوص بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع(بیان کرد: البته ما از تیم مذاکره کننده تشکر می کنیم زیرا این دوستان آنچه را که فکر می کردند درست است و به نفع کشور است، انجام داده اند هر چند که بااین عملکرد ما را در وضعیت بدی قرار داده اند ولی مدعی نیستیم که خدایی نکرده خیانتی صورت گرفته است بنابراین حرف ما این است که این نتایج مذاکرات، حاصل تفکری اشتباه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی از مقامات و نخبگان کشور حتی یکبار هم نرفتند متن برجام را بخوانند بلکه حرف ها و نتیجه گیری هایشان تنها از روی شنیده هایشان است، افزود: امروز درستی این تحلیل رهبر انقلاب که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در ژنو و لوزان و نیویورک نیست بلکه در اقتصاد مقاومتی است، بیش از پیش در حال آشکار شدن است و شما دانشجویان باید به میدان آمده و اقتصاد مقاومتی را با جدیت از مسئولین مطالبه کنید.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در تبیین و بررسی اقتصاد مقاومتی هم باید به این نکته مهم دقت کنید که اقتصاد مقاومتی دو پایه و مبنا دارد، مبنای اقتصادی که همان تقویت تولید ملی و حمایت از آن است و علاوه بر آن مولفه فرهنگی که منظور از آن رواج فرهنگ جهادی و صرفه جویی همراه با آینده نگری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بندهایی از متن برجام در خصوص برداشته شدن تحریمها تصریح کرد: در خوش بینانه ترین نگاه و بر اساس متن صریح برجام حتی اگر همه شرایط متن که مدنظر طرف غربی است محقق شود، بخش اعظمی از تحریمهای آمریکا که در اختیار رئیس جمهور آن نیست و توسط کنگره وضع شده باقی می ماند زیرا متن برجام درباره این بخش از تحریمها نه از واژه لغو استفاده کرده است و نه از لفظ تعلیق، این در حالی است که 65 درصد از تحریمهای تاثیرگذار فقط از سوی آمریکا اعمال شده است و تحریمهای شورای امنیت و اتحادیه اروپا سهم کمتری در ایجاد این محدویتها داشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)راهکار اصلی برای ایستادن در برابر افزون خواهی و رفع آثار این تحریمهای ظالمانه را همان تدبیر رهبر انقلاب در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و در این خصوص گفت: با تقویت بخش تولید و مدیریت آن مخصوصا در کشاورزی می توان ایران را به یک صادر کننده بزرگ محصولات کشاورزی تبدیل کرد و با توجه به ظرفیت های عظیم کشور این افزایش تا 10 برابر میزان فعلی قابل تحقق است. علاوه بر آن در بخش صنعت به ویژه صنایع پتروشیمی می توان با جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده ناشی فرآورده های نفت و گاز می توان با انواع تحریمها به راحتی مقابله کرد.



ارسال نظرات