خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه:

توسعه دیانت و اخلاق اسلامی از وظایف حکومت است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی صبح امروزدر جمع پایوران سپاه نینوا گلستان، پاسداری را تکلیفی دانست که خداوند متعال به پاسداران ارزانی داشته است.
کد خبر: ۸۵۵۷۱۵۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

نماینده ولی فقیه در سپاه بخش اول سخنان خود را به بیان تذکرات اخلاقی اختصاص داد و بیان داشت: پاسدار انقلاب اسلامی باید نخست پاسدار خود سپس پاسدار انقلاب باشد. وی افزود: پاسدار خود بودن یعنی ضمن رعایت حدود شرعی، حریم عرفی در جامعه را نیز رعایت کند. هر پوششی را انتخاب نکردن، هر جشنی را برگزار نکردن و امثال اینها مصادیق رعایت حریم عرفی هستند.

سعیدی خدامحوری و قانون مداری را از اصول پاسداری سپاه دانست و گفت: پاسداری از سپاه به معنی این است که حق ورود به حریم خصوصی مردم را نداریم و باید حقوق مردم را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: اگر شخصی پاسدار خود بود، پاسدار سپاه بود، آن زمان می تواند ادعای پاسداری از انقلاب اسلامی را داشته باشد.

حجت الاسلام سعیدی به تقابل میان دو جریان مخالف در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام تقابل جریان حضرت امیرالمومنین (ع) و جریان معاویه وجود داشت، اختلافات مصدق و کاشانی، تقابل تفکرات بازرگان و حضرت امام خمینی (ره) و امروزه نیز تقابل تفکر عده ای از خواص با مقام معظم رهبری نمونه ای از این اختلافاتند که ریشه اعتقادی و فکری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ملاک مشروعیت رهبری و قانون، خداوند است. این حکومت و حاکمیت تنها به زمان پیامبر(ص) ختم نمی شود. ضمن اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) تنها پیام رسان نبوده اند بلکه ایشان رهبری و اداره حکومت را نیز بر عهده داشتند.

وی با طرح این سوال که آیا وظیفه حکومت فقط تأمین آب و نان مردم است؟ گفت: توسعه دیانت و اخلاق اسلامی نیز از وظایف حکومت است. همانطور که دولت مسئول سلامتی تغذیه مردم است، موظف به اجرای رعایت حدود پوشش و حجاب نیز است.

سعیدی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است» خاطرنشان کرد: اختیارات ولی فقیه در اداره حکومت با اختیارات پیامبر (ص)یکسان است. حکم ولی فقیه نیز حُجّیت حکم ائمه (ع) را دارد و تبعیت از ولی فقیه نیز با تبعیت از پیامبر (ص) تفاوتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هدف آمریکا از تعاملات و مذاکرات اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا به دنبال نفوذ در ایران است. وی علت تن دادن آمریکا به مذاکره با ایران را قدرت استراتژیک ایران در منطقه عنوان کرد و اظهار کرد: در مذاکرات هسته ای حداقل ها رعایت شده است که تثبیت ایران هسته ای یکی از این حداقل هاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار