هیئت عاشقان ولایت بسیج فرهنگیان ساوه برگزار شد.

همزمان با دهه مبارک کرامت هیئت عاشقان ولایت با حضور فرهنگیان بسیجی خواهر در سالن اجتماعات شهدای گمنام سپاه ناحیه ساوه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۶۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
همزمان با ایام دهه مبارک کرامت هیئت عاشقان ولایت با حضور فرهنگیان بسیجی خواهر در سالن اجتماعات شهدای گمنام برگزار گردید.
استاد حوزه علمیه و دانشگاه سرکار خانم شوکتی در این همایش ضمن بیان نقش تعیین کننده زنان دربقاء و رشد جامعه گفت: دربرخی آیات اوصاف، نشانه ها و تکالیفی آمده است که مستقلاً برای زنان است. قرآن کریم که قانون اساسی اسلام است، به احیاء و اصلاح جایگاه زن در جامعه پرداخته است.و به حقیقت، تحوّلی مثبت و شگرف در تکریم شخصیت و حقوق زنان پدید آورده است و بادقّت در آیات قرآن روشن می شود که این تحوّل و تکریم، همه در سیر «نظام اجتماعی احسن» قابل تبیین و شکل گیری است.

ایشان افزود:آغاز این تحوّل و حرکت شگرف را در پدیده شوم زنده به گور کردن دختران می توان یافت. زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیّت،عمق تحقیر شخصیت زن را هویدا می سازد و مبارزه اسلام با این پدیده شوم، اوج تکریم و تجلّی ارزشهای والای انسانی زن را پدیدار می کند وی همچنین بیان داشت


شوکتی گفت:در سیره امامان معصوم علیهم السلام نیز اگر کسی از داشتن فرزند دختر احساس ناخشنودی می کرد، آن بزرگواران با آنان برخورد می کردند و سعی داشتند تا رسومات جاهلی را از ذهن آنان پاک کنند..

وی با بیان اینکه در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام که ریشه در وحی و کلام الهی (قرآن) دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند. تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است، حاکی از این موضوع است. در سخنان معصومان علیهم السلام از دختران با واژه هایی چون: ریحانه (گل)، قواریر (بلورها)، و حسنه ( نیکی) یاد شدهاست؛ که هر یک، نشان از امتیاز و ویژگی خاصّ طبیعی و روحی دختران دارد.

 

 

ارسال نظرات