خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

68 درصد اقتصاد مردم گلستان در گرو کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: 68 درصد اقتصاد مردم گلستان در گروی کشاورزی است.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۳۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، مختار مهاجر صبح امروز در نشست با مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی اظهار کرد: 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی ،450 هزار هکتار اراضی جنگلی و یک میلیون هکتار مرتع در استان گلستان وجود دارد

وی تصریح کرد: تنوع گیاهی در استان گلستان بالا است و تناوب زراعی در استان به گونه‎ای است که در دو تا سه نوبت کشت محصولات کشاورزی انجام می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بیش از 68 درصد مردم  به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر کار کشاورزی هستند و 18 هزار نفر بهره‎بردار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد.

مهاجر با بیان اینکه 450 هزار تن محصولات دامی در گلستان تولید می‎شود، افزود: اقتصاد استان بر روی محور کشاورزی می‎چرخد و گردشگری و صنعت بخش کمتری را در اقتصاد استان بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و آییننامه‎های در بحث تداخلات اراضی کشاورزی و اراضی شیب‎دار در سال گذشته مطرح شد و نشست‎های متعددی در این راستا برای اصلاح و رسیدگی به پرونده‎ها در این راستا صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در بحث تداخلات اراضی کشاورزی و ملی ستادهای شهرستانی در گلستان تشکیل شد و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت و در ارزیابیها در سال گذشته اقدامات امور اراضی را تحسین کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها