خبرهای داغ:

پیگیری احداث خط جدید مترو در کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از رایزنی با مسوولان اجرایی برای احداث یک خط جدید مترو در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۲۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عبدالرضا مصری در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث قطار سبک شهری کرمانشاه که در محدوده سه راه 22بهمن تا میدان فردوسی به صورت زیرزمینی ساخته می شود افزود: قطعا در صورت به سامان شدن منابع مالی دولت، باید خط مترو آزادی به طاق بستان هم ایجاد شود.
وی شهر کرمانشاه را به دلیل وجود حجم بالای مسافر نیازمند احداث خط جدید مترو دانست و عنوان کرد: هم اکنون در حال انجام رایزنی هایی با مسوولان اجرایی در این باره هستیم.
مصری گفت: قطار شهری کنونی پاسخگوی حجم مسافران کرمانشاه و ترافیک ضلع شمالی شهر نیست زیرا تنها حدود 10 درصد مسافران را جابجا می کند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مزایای مترو را برای کرمانشاه به مراتب بیشتر از قطارهای روزمینی دانست و تصریح کرد: برای استانی مرزی مانند کرمانشاه که در زمان دفاع مقدس مورد حمله انواع بمب و موشک قرار داشت، تونلهای قطار هم از هرگونه آسیب در امان هستند و هم می توان از آن به عنوان پناهگاه استفاده کرد؛ به علاوه اینکه زیبایی شهر به هم نمی ریزد، افق دید کم نمی شود و درختان کمتری قطع می شود.
به تعبیر مصری ستونهایی که برای پروژه مونوریل در بلوار شهید بهشتی و طاق بستان ایجاد شده، این محور اصلی ارتباطی را به یک زندان شبیه کرده است.
ارسال نظرات