خبرهای داغ:
حجت الاسلام ابری:

فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر شفیعه روز جزا وعطیه الهی است

مسول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در همایش عاشقان ولایت بندرترکمن گفت: امر به معروف ونهی از منکر یکی از مهمترین اصول عملی اسلام است.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۵۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛حجت الاسلام ابری با اشاره به این فریضه الهی اظهارداشت:بحث امر به معروف ونهی از منکر در طول تاریخ سابقه ای طولانی به قدمت انسان داردلذا بسیاری از انبیای الهی نیز در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تلاشهای خستگی ناپذیر پیامبر رحمت در این مسیر تصریح کرد:پیامبر گرامی اسلام امر به معروف ونهی از منکر را نظارت عمومی می دانست که جنبه ای همگانی دارد چرا که برای نجات دین وتهاجم به مقدسات ایستادگی لازم است .

حجت الاسلام ابری با اشاره به اینکه اگر گناهی صورت گیرد دین مورد تهاجم دشمن قرار گرفته اذعان داشت: بدترین جامعه اجتماعی است که نسبت به ارتکاب گناه درآن، جامعه بی تفاوت باشدلذا امر به معروف یکی از مهمترین اصول عملی اسلام است.

ابری با اشاره به اهمیت این فریضه الهی وجایگاه آمربه معروف وناهی از منکرخاطر نشان ساخت:آمر به معروف وناهی ازمنکرجانشین خدا وپیامبرش در زمین است لذا اگر این اصل مهم در جامعه پیاده شود فرایض دیگر دین به راحتی اقامه می گردد.

مسول امور روحانیون در نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا بیان کرد:امر به معروف ونهی از منکر همچون چراغی در دست انسان متدین ومتشرع است که با انگیزه اصلاح ،جامعه را متعالی می کندوچهره واقعی بدی وخوبی را به همگان نشان می دهد.

این مقام مسول با اشاره به آداب صحیح واصولی این فریضه الهی تاکیدکرد:بی شک آگاهی کامل ومراجعه به منابع اصلی دراین زمینه، همواره باید با شناخت اصولی از مراتب امربه معروف ونهی از منکر در جامعه صورت گیرد وبرداشت دشخصی افراد در این امر مهم دخیل نشود.

وی در پایان یادآورشد:اقامه امر به معروف ونهی از منکر آثار بسیار مثبتی از جمله استواری نظام،امنیت ،خیرو سلامتی وبرپایی قسط وعدل خواهد داشت که باید به ان توجه ویژه ای نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها