خبرهای داغ:

همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شیراز برگزار شد

همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت‌الاسلام شاهمرادی، دبیر این شورا در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۴۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت‌الاسلام شاهمرادی، دبیر این شورا  در شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این نشست گفت: سیاسی بازی آفت فرهنگ است و ورود مباحث جناحی به حوزه فرهنگ به آن آسیب جدی وارد می‌کند.
وی از به صدا در آمدن آژیر خطر فرهنگی در خانواد‌ ها خبر داد و برنامه‌ریزی برای از بین بردن معضلاتی که گریبان این نهاد مهم اجتماعی را گرفته است را از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در دوره اخیر دانست.
بنا بر این گزارش، بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در نشست مشترک با وی، خواستار ایجاد نهادهای مردم نهاد فرهنگی شد و تاکید کرد: فرهنگ باید به مردم و نخبگان فرهنگی سپرده شود وگرنه بازخوردی در بدنه جامعه نخواهد داشت.
وی، حوزه فرهنگ عمومی را از ظریف‌ترین مباحث فرهنگی هر جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید بتواند با قدرت وارد حوزه اجرایی شود.
مریدی که معتقد است «فرهنگ باید به مردم و نخبگان فرهنگی سپرده شود» و گفت: برای این کار پیشنهاد مشخصی داریم که سمن‌ها و موسسات مردمی در حوزه فرهنگ شکل گرفته و مورد حمایت قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس عنوان کرد: به جای اینکه ما دولتمردان برای تصمیم‌گیری برای فرهنگ دور هم جمع شویم و مصوبات همسان تصویب و بخش‌نامه صادر کنیم باید با تشکیل سمن‌های فرهنگ عمومی تصمیم‌گیری در این موضوع را به مردم بسپاریم.
وی با بیان اینکه شورا‌های فرهنگ عمومی نباید تبدیل به جلسات ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف شود، گفت: به جای پرداختن به مسائل مختلف می‌توان هرساله یک موضوع فرهنگی مثل تحکیم بنیاد خانواده، اخلاق فرد و اجتماعی و غیره را پیگیری کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس درپایان تصریح کرد: به جای تصمیم گیری ما دولتی ها در حوزه فرهنگ، باید از مردم خواست فرهنگ را مدیریت کنند چرا که دولت بدون مردم از مدیریت فرهنگی عاجز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار