خبرهای داغ:
مدیر عامل آستان امامزاده حسین‌بن‌موسی ‎الکاظم(ع) طبس:

برگزاری ویژه برنامه‎های روز زیارتی امام هشتم در امامزاده طبس

مدیرعامل آستان حضرت حسین‌بن‌موسی‎الکاظم(ع) گفت: ویژه برنامه‎های روز زیارتی امام در 16 شهریور ‌ماه بعد از نماز صبح در جوار بارگاه منور برادر امام هشتم برگزار می‎شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۶۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
حمزه سپهریان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اظهار داشت: حضرت رضا(ع) فرمودند «هر کس من را در فاصله دوری که دارم زیارت کند روز قیامت وقتی که نامه اعمالش را به دست راست یا چپ او می دهند یا هنگام عبور از صراط یا هنگام سنجش اعمال به فریاد او می رسم.»

وی به بیان ویژه برنامه های روز زیارتی امام رضا(ع) پرداخت و تصریح کرد: به همین مناسبت در جوار بارگاه منور حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس برادر امام هشتم، در روز دوشنبه 16 شهریور بعد از نماز صبح زیارت حضرت امام رضا(ع) قرائت خواهد شد.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) طبس گفت: امامزادگان نماد گرایش های مذهبی و باورهای اعتقادی مسلمین هستند.

سپهریان بیان داشت: وجود مراقد مطهر امامزادگان به عنوان کانون های جوشش عواطف و احساسات دینی و همچنین بررسی سیره زندگانی آن بزرگواران از جهات معنوی، علمی، جهادی، اجتماعی و فرهنگی بسترهای رشد و تعالی روح انسان را فراهم آورده و از محورهای اساسی ترویج فرهنگ معارف معصومین(ع) محسوب می شود.

وی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: بقاع متبرکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

سپهریان عنوان کرد: کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در سه محور شخصیت شناسی حضرت حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع)، نقش فرهنگی امامزادگان و بررسی جلوه های معماری آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با موضوعات مختلف، در طبس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است،افزود: با دریافت مقالات از پژوهشگران و چاپ آثار برترآنان، رونمایی از تمبروتهیه ویژه نامه کنگره و دعوت از میهمانان کشور و استان به دنبال اهداف ترسیم شده برای این کنگره ملی خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها