آیت الله مجتهد شبستری:

به جای توسعه زندان ها، هزینه های فرهنگی را افزایش دهیم

خبرگزاري بسيج: نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در دیدار با اعضای ستاد کنگره سرداران و 477 شهید شبستر گفت: فرهنگ مذهبی و اعتقادی باید در جامعه بیشتر ترویج شده و به جای توسعه زندان ها هزینه های فرهنگی را افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۷۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، آیت الله محسن مجتهد شبستری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17شهریور، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، انقلاب و نظام در معرض تهدید بود و در سایه ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان دشمن به اهداف خود که مهم ترین آنها تجزیه طلبی بود نرسید و با خون شهدا این توطئه خنثی شد.

وي افزود:روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه تقویت شود چراکه کشور در این صورت سربلند و عزیز شده و توطئه های دشمنان خنثی می شود.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: دشمنان در صدد تضعیف نظام هستند و وظیفه روحانیون و متولیان فرهنگی کشور این است که بیش از پیش در این زمینه فعال شوند تا از گناه و تخلفات پیشگیری شود .
وی خاطرنشان كرد: در اثر معنویت و تقوا جرم و جنایت در جامعه کمتر شده و یا برچیده می شود.
امام جمعه تبريز با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و 477 شهید شبستر، بيان كرد: برگزاری این کنگره نشانگر وحدت و انسجام مردم شبستر است و عظمت برگزاری این کنگره برای دشمنان زجر دهنده خواهد بود .
وی ادامه داد: شبستر به فرهنگی بودن معروف بوده و ترویج فرهنگ شهادت طلبی در سطح شهرستان نشانگر بالا بودن سطح تفکر و تعقل مردم است بنابراين باید تلاش شود این کنگره با عظمت خاصی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان با توجه به راه اندازی سایت شهدای شبستر، تشريح کرد: افتتاح این سایت نشانگر توجه به مسائل روز است چرا که در وضعیت کنونی فضای مجازی جایگاه ویژه ای یافته و مردم بیشتر با سایت ها سرکار دارند و سایت شهدا می تواند عامل مقابله با هجمه فرهنگی باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان شبستر خواستار همکاری و تعامل در برگزاری هر چه باشکوهتر کنگره شهدای این شهرستان شد و گفت:باید مقدمات برای آئين اصلی فراهم شده و مردم نیز تشویق شوند تا فرهنگ شهادت طلبی در جامعه تقویت شود.

دبیر ستاد کنگره شهدا و فرمانده سپاه شبستر نیز در سخنان ابتدای این دیدار، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره شهدای ابن شهرستان، بيان كرد: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و لبیک گویی به رهبري برگزار می شود.

جعفر رزمی از برگزاري اين كنگره در 25 اسفند امسال(سال 94) همزمان با سالروز شهادت شهید باکری،خبر داد و افزود: 14 کمیته در ستاد برگزاری کنگره فعال شده و برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.

رزمی تدوین کتاب و راه اندازی سایت جامع شهدای شهرستان را از دیگر فعالیت های مهم کنگره شهدای این شهرستان دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار