خبرهای داغ:
با حضور فرمانده ناحیه ؛

کارگاه آموزشی راویان فرهنگی ناحیه امام حسین(ع) قم برگزار شد

کارگاه آموزشی راویان فرهنگی پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) سپاه استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۷۳۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کارگاه آموزشی راویان فرهنگی پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) با حضور محمد علی مختاران محمدی، فرمانده ناحیه در سالن اجتماعات حوزه شهید امرالله قربانی برگزار شد.

در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی نایه مقاومت بسیج امام حسین(ع) برگزار شده بود، حجت الاسلام نائب زاده، از کارشناسان فرهنگی طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: باید سبک زندگی اسلامی مهدوی سرمشق جامعه ما باشد، چون حضرت مهدی (عج) می فرماید "مادرم حضرت زهرا (س) برای من اسوه حسنه است".

وی ابراز کرد: چرا زندگی ما باید مهدوی باشد به دلیل اینکه ما پیرو امام حاضر و ناظر بر رفتار خود هستیم، و سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی نبوی است.

وی رسالت خانواده در سبک زندگی اسلامی مهدوی را سنگین دانست و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید سبک زندگی مان را اصلاح نمایم، رسالت خانواده های اسلامی مهدوی تربیت نسل مستعد و مهیابرای اجرای منویات امام زمان (ع) می باشد.

نائب زاده با توجه به اهمیت تربیت در زندگی اسلامی مهدوی خاطرنشان کرد: سه محور اساسی برای تربیت فرزندان در سبک زندگی مهدوی اسلامی وجود دارد که محبت پیامبر (ص)، اهل بیت(ع) و قرآن می باشد.

وی با بیان اینکه تربیت فرزند باید بر اساس توصیه های خاص اهل بیت (ع) و صفات یاران امام زمان (عج) باشد، بیان نمود: بایستی بتوانیم نسلی را تربیت نماییم که مورد رضایت امام زمان (عج) باشد.

حجت الاسلام بهرامی نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت فضای مجازی و اینترنت ابراز کرد: بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی چون دشمن اسلام ناب را فهمید و متوجه شد تهدیدی هست برای همه جهان، وهابیت را در مقابل تفکر اسلام ناب قرار داد.

وی با بیان فرصت ها و آسیب های شبکه های اجتماعی و راهکارهای برخورد حکیمانه با آن، خاطرنشان کرد: مشکل ما در فضای مجازی این است که دشمن را رصد نمی کنیم، دشمن در فضای مجازی تا سالهای آینده ما برنامه ریزی کرده است، امروز تکنولوژی های جدید در دست دشمن جامعه را به انحراف کشیده است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه اینرنت دیگر یک بستر نیست بلکه یک دنیای جدید است و در آن به زندگی مجازی می پردازند، بیان کرد: ما امروز باید دشمن شناسی خود را تقویت و باید حرکتی با تمام تجهیزات و قوا در فضای مجازی داشته باشیم.

شایان ذکر است در این کارگاه راویان فرهنگی با موضوعات اقتصاد مقاومتی و راهکارهای بکاربستن آن در جامعه آشنا شدند.


ارسال نظرات