خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی رامیان:

روحیه تولید را جایگزین مصرف گرایی کنیم

مهدی سعیدی از ایجاد اشتغال 68 نفر از ابتدای سال تا کنون با پرداخت تسهیلات6 میلیارد و 960 میلیون ریال بسیج سازندگی در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۲۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛سعیدی مسئول بسیج سازندگی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار بسيج در راميان گفت: سازمان بسیج سازندگی کشور در راستای ترویج و تشویق و ارتباط با نهادها و دستگاههای دولتی و برای توسعه تولید و سازندگی در کشور با تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی و تصویب طرح های متنوع بومی و محلی در راستای خودکفایی و بی نیازی کشور از واردات ، وارد میدان شد که با توسعه فعالیت ها و سرعت بخشیدن به طرح های در حال اجرا گام مهمی در این خصوص برداشته شود.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای 68 نفر از جوانان و مردم این شهرستان در عرصه های مختلف از قبیل پرورش زنبور عسل، شیلات، شترمرغ، ماکیان، مرغ بومی، صنایع دستی، قارچ و ... از دستاوردهای ابتدای سال 94 تاکنون برای این شهرستان بود.

سعیدی افزود: این میزان اشتغال با پرداخت و حمایت 6 میلیارد و 960 میلیون ریال تسهیلات عقوداسلامی و قرض الحسنه بسیج سازندگی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: از این میزان تسهیلات، 170 میلیون ریال در صنایع تبدیلی، 200 میلیون ریال شیلات، 2 میلیارد و 430 میلیون ریال زنبور عسل، 2 میلیارد و 510 میلیون ریال دان سبک و سنگین، 460 میلیون ریال پرورش مرغ بومی، 100 میلیون ریال پرورش قارچ و 180 میلیون ریال اصلاح باغات بوده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رامیان عنوان کرد: سال گذشته تعداد 108 نفر با پرداخت تسهیلات 7 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات در 73 پروژه به اشتغالزایی مشغول شدند.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه رامیان با اهدافی همچون غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد اشتغال برای بسیجیان، کمک به عمران و آبادانی کشور و بویژه محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی (مردمی کردن اقتصاد و اقتصادی کردن مردم) کار خود را آغاز کرده است.

سعیدی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، مهاجرت معکوس به روستاه با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی، ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در عرصه های شیلات، قارچ خوراکی،ماکیان، اصلاح باغات، گیاهان دارویی، زنبور عسل، علوفه های هیدروکنیک، دامپروری، شتر مرغ و صنایع تبدیلی از فعالیتهای بسیج سازندگی در این شهرستان است.

وی افزود: کارگاه آموزشی و ترویجی عرصه های اقتصاد مقاومتی برای عموم مردم، ایجاد اشتغال برای بسیجیان تحت پوشش کمیته امداد، تسهیل در امر ازدواج با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی از دیگر فعالیتهای بسیج سازدگی این شهرستان است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رامیان خاطرنشان افزود: تقویت روحیه و حس امیدواری در زندگی برای تولیدکنندگان به ویژه اقشار کم در آمد جامعه، باعث اطمینان مصرف کننده از سلامت محصولات،باعث پویاشدن جوانان و دردرازمدت باعث ترویج طب سنتی و حذف داروهای شیمیایی از گردونه درمانی از اهداف این طرح ها می باشد.

وی با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی باید سه گروه دولت و مسئولین، سرمایه گذاران و مردم در تبلیغ و ترویج این عرصه ها فعالیت کنند، افزود: اقتصاد مقاومتی یک کار نیست بلکه یک ایدئولوژی و فکر است و باید تفکر و روحیه تولید جایگزین مصرف گرایی شود.

سعیدی گفت: ورود بسیج سازندگی در این زمینه خوب بوده است و نیازهای کلی در زمینه حمایت های تسهیلاتی را پاسخگو بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید کنندگان می توانند برای بازاریابی و فروش محصولات و بازارچه های فصلی به شرکتی به نام نگار نثر مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها