خبرهای داغ:
رئیس دادگاه عمومی بخش نیم بلوک:

امر به معروف و نهی از منکر سدی در برابر شیوع طلاق

در بخش نیم بلوک امر طلاق درصدی رو به رشد دارد که باید خانواده ها با امر به معروف و نهی از منکر، آگاهی دادن به فرزندان خود، از این معضل جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۷۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، فخاری رئیس دادگاه عمومی بخش نیم بلوک در جلسه شورای امر به معروف ونهی از منکر که در دفتر امام جمعه این شهر به دعوت حوزه شهید باهنرخضری دشت بیاض ومسیولان بسیجی بخش نیم بلوک برگزار شد، گفت: در بخش نیم بلوک درصد طلاق رو به افزایش است و ما هر روز شاهد افزایش پرونده های طلاق هستیم که باید خانواده ها با آگاهی دادن، امر به معروف ونهی از منکر فرزندان خود، دولت را بیشتر حمایت کنند.

فخاری افزود: در بخش نیم بلوک فقط یک مشاوره وجود دارد که می توان با گسترش و استفاده از افراد متخصص مرکز مشاوره، از این معضل جلوگیری کرد.

وی بر احیا شب نیمه شعبان مانند شبهای قدر هم تاکید کرد و گفت: برای احیا شب نیمه شعبان هم از سال دیگر این نهاد برنامه هایی جامع در دستور کار دارد.

امام جمعه خضری دشت بیاض نیز در این جلسه با بیان اینکه مشاور دانشگاه پیام نور خضری دشت بیاض توانسته است تا حدی بعضی از مشکلات طلاق را کاهش دهد گفت: طلاق یک موضوع مهم است و پرداختن به آن باید از طریق فرهنگ باشد.

وی تاکید کرد: باید مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور گسترش پیدا کند و هم چنین میتوان برای تقویت این مرکز فعالتر هم عمل کرد چراکه این مرکز با آگاهی دادن روانشناسی و دینی برای جلوگیری از طلاق به زوجین در حل این معضل بزرگ کمک کرد.

حجت السلام والمسلمین مدنی بر استفاده و شناسایی افراد توانمند و موفق از بین نهادهای آموزش وپرورش، پایگاه های بسیج، بهزیستی و حوزه علمیه در جهت کاهش آمار طلاق تاکید کرد و افزود: گذاشتن دوره برای افراد توانمند برای تقویت بیشتر و اختصاص مکان دانشگاه پیام نور قدیم برای مرکز مشاوره می تواند به کمتر شدن طلاق کمک کند.

امام جمعه خضری دشت بیاض نیز از حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض خواست تا پایان هرماه با برنامه ریزی در شهر و روستاهای بخش نیم بلوک وضعیت امر به معروف و نهی از منکر را با حضور مسئولان این بخش بررسی شود.

دهیاران و عضو شوراهای روستاها هم بر جلوگیری از مزاحمت ها، توزیع مواد مخدر، فساد اخلاقی، جشن های عروسی با هزینه بالا و جمع آوری ماهواره را خواستار شدند.

حسینی مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش نیم بلوک هم با بیان اینکه هیچ گروه مطربی برای برپایی محافل و جشن های عروسی مجوز ندارند گفت: فقط مجوز به افرادی داده می شود که برای همایش ها و مجالس مولودی با آهنگ های مجاز در سالن های ارشاد برنامه اجرا کنند.

حسینی رئیس دانشگاه پیام نور خضری دشت بیاض هم با اشاره به اینکه امر به معروف ونهی از منکر یک دستور فرهنگی است گفت: متاسفانه رواج منکرات ریشه در جهل دارد و باید با راهکار و برنامه ریزی دقیق معضلات را در جامعه کم کرد.

احمدی فر فرمانده حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض هم با بیان اینکه مسیولان و متولیان کار باید امر به معروف ونهی ازمنکر را اجرا کنند افزود: با تماس های زیادی که مردم بخش نیم بلوک با این اداره داشتند؛ مهم ترین دغدغه خود را برگزاری محافل عروسی با صدای بلند در شب و سد معبرکردن خیابان ها ذکر کردند.

وی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری این گونه مراسم در شهر، افزود: قبل از وارد شدن تذکر لسانی و ارشاد بسیج در حوزه امر به معروف ونهی ازمنکر مردم خود باید بر فرهنگ سازی این موضوع واقف باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها