خبرهای داغ:
به همت پایگاه شهدای آذر حوزه شهید ورزنده؛

یادواره مشق عشق در قم آغاز به کار کرد

یادواره مشق عشق به همت پایگاه شهدای آذر حوزه شهید ورزنده ناحیه امام حسین(ع) در بوستان شهدای آذر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۰۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یادواره مشق عشق بزرگداشت شهدای خیابان آذر قم همزمان با هفته دفاع مقدس و به مدت 9شب از سوی پایگاه شهدای آذر حوزه شهید ورزنده ناحیه امام حسین(ع) و با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، پدافند هوایی حضرت معصومه(س) ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی استان قم، شهرداری قم بنیاد شهید و امور ایثار گران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، صدای و سیمای مرکز قم، موسسه مالی و اعتباری کوثر استان قم و شرکت آب و فاضلاب برگزار می شود.

در این مراسم، حجت الاسلام فاطمی نسب مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به جایگاه والای شهیدان گفت: بهترین خریدار عالم خدا است که فقط با مومنین معامله می کند انسان مومن هم به چند دلیل فقط با خدا معامله می کند، اولا هرچه داریم از خدا می باشد پس بهتر است به خدا بفروشیم، ثانیا خدا اندک را هم از ما می خرد و ثالثا عیب ها را اصلاح می کند و در آخر اینکه بهای جان مومنین نیز بهشت است.

وی با بیان اینکه شهدا در دفاع مقدس این موضوع را فهمیدند و جان و مال خود را فدا کردند، افزود: مراسم یادواره شهدا مثل مراسم ختم نیست و نباید صرفا یاد و خاطره شهدا مد نظر باشد بلکه باید با برگزاری این یادواره ها اولا از مقام شهدا حسرت بخوریم، زیرا شهدا تمام دارایی خود را معنوی کرده و حسرت های دنیا را به عقبی تبدیل می کنند.

فاطمی نسب ادامه داد: امام علی(ع) دارای مقام ها و فضایلی چون مولود کعبه، دامادی پیغمبر، جانشین پیغمبر و... می باشد اما ایشان همیشه یک حسرت داشتند و آن منازل الشهدا بود که در محراب مسجد کوفه فرمودند: رستگار شدم.

وی در تبیین دومین ویژگی یادواره های شهدا گفت: همان طور که در محرم غصه امام حسین(ع) را می خوریم باید در یادواره شهدا غصه خورد. همه شهدا از همین محله ها به جبهه رفتند و امروز می بینیم در محله ها عکس شهدا در موضوعات مختلف عمل می شود که باید غصه خورد و نتیجه این غصه ها امربه معروف و نهی از منکر و غیرت مندی نسبت به خون شهدا است. این نوعی رسالت زینبی گونه است

سخنران مراسم سومین ویژگی یادواره ها را اینگونه مطرح کرد: امروز می گویند نمی شود با دین زندگی کرد ولی شهدا گفتند که می شود لذا حجت بر افراد تمان می شود. در زمان ما امامی نیست که به زندگی ما جهت بدهد ولی شهدا با تاسی از ائمه اطهار به زندگی خود جهت دادندو امروز بهانه ای برای کسی باقی نمی اند چون شهدا از همه قشری چراغ راه زندگی ما هستند و می توان آن ها را الگو قرار داد.

وی در خصوص شهدای گمنام خاطرنشان ساخت: شهدای گمنام مانند گنج هستند و صاحب ندارد و وقتی پیدا می شوند متعلق به تمام مردم هستند لذا می بینیم با ورود شهید گمنام همه مردم مانند حماسه نهم دی پای تابوت شهید حاضر می شوند.

فاطمی نسب یادآور شد: امروز تفحص تعداد زیاد شهدای گمنام به خصوص شهدای غواص برای ما پیام دارند و این است که غبار از دل بشویید و خود را برای عبور از غبار فتنه ها آماده کنید و همواره چشم و گوش به دهان و فرمان رهبر باشد.

در ادامه این مراسم، چهار تن از جانبازان دفاع مقدس به خاطره گویی پرداختند. اجرای گروه سرود میثاق حوزه شهید ورزنده و مداحی مداح اهل بیت یاسر محمدی از دیگر برنامه های این یادواره بود.

در این مراسم همچنین از خانواده شهیدان مهدی خانی، هادی ولی مهانی، مهدی غیبی، محمد صادق خوش نویس، محمد جواد خاک باز نوش آبادی و تعدادی از جانبازان حاضر با اهدای تندیس یاواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

این مراسم به مدت 9 شب با برگزاری نمایشگاه جنبی از تصاویر مربوط به دفاع مقدس همراه با نورافشانی وعملیات راپل هر شب در بوستان شهدای ناصر دیوان مقابل مسجد نبی اکرم(ص) خیابان آذر قم برقرار می باشد و همچنین در ساعات 12و 30 از شبکه استانی قم و 21 و 30 از رادیو صدای قم پخش می شود.


ارسال نظرات