خبرهای داغ:
رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی:

تمام توفیقات دفاع مقدس مرهون رهبری امام(ره) و امدادهای غیبی الهی است

رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: رهبری حضرت امام (ره ) و امداد های غیبی پروردگار از مهمترین عوامل موفقیت رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۱۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار مرتضی قربانی چهارشنبه شب در گردهمایی ماهانه جبهه پیروان امام و رهبری قم در مجتمع فرهنگی طلوع مهر این استان با اشاره به نقش رهبری حضرت امام (ره) در خنثی سازی و بی اثر کردن همه توطئه های دشمن در سال های آغازین پیروزی انقلاب، اظهار داشت: تدابیر امام راحل پشت همه دشمنان نظام را شکست و پوزه شان را به خاک مالید.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب همه ساواکی ها و عناصر دولت پهلوی به کشورهای خلیج فارس از جمله مصر، عربستان، ترکیه، اردن و عراق متواری و در آنجا ساکن شدند، افزود: برخی از آنها به خاطر داشتن وضعیت مالی خوب به کشورهای اروپایی، آمریکا و اسراییل رفتند و شروع به جبهه گیری علیه انقلاب کردند.
مشاور رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فعالیت ها و تحرکات ضد انقلابی این افراد پس از خارج شدنشان از کشور همچنان ادامه پیدا کرد،افزود:افسران خائن و بازماندگان رژیم پهلوی از همان ابتدای کار در هر نقطه ای از کشور که می توانستند عملیات نفوذ خود را از نظر سیاسی، نظامی، ترور و انفجار شروع کردند.
قربانی با بیان اینکه به خاطر اقدامات شوم این افراد قبل از آغاز جنگ 555شهید تقدیم انقلاب شد، تصریح کرد: دشمن برای نابودی نظام اسلامی هیچگاه دست از توطئه های خود بر نداشته و با تمام توان خود در این عرصه وارد شده است.
رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی با بیان اینکه آخرین اقدام دشمن برای فروپاشی نظام شروع جنگ تحمیلی با وسعت و گستردگی فراوان بود، تصریح کرد: دشمنان پس از جنگ و ناکامی در آن نیز هیچگاه دست از اقدامات خرابکارانه خود علیه نظام بر نداشت، و در این مسیر به عناوین مختلف وارد شدند.
وی با بیان اینکه در زمان رژیم گذشته بیش از 300 هزار مستشار آمریکایی و اروپایی در ایران از پول و سرمایه ملت حقوق دریافت می کردند، افزود: این تعداد نظامی خارجی و بیگانه با ادعای اینکه ایرانی ها انسان های وحشی هستند و باید بوسیله ما کنترل و مواظبت شوند، وارد کشور می شدند و ضمن به تاراج بردن نفت و همه منابع و ذخایر ملی حقوقی هم که می گرفتند، را برای خود به عنوان حق توحش تلقی می کردند.
رییس سازمان موزه انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه در ابتدای سال 59 جمعی از ساواکی ها و فرماندهای فراری ارتش شاهنشاهی جلسه ای را در کشور اردن با حضور شوروی، آمریکا و کشورهای عربی منطقه با هدف سرنگونی نظام ترتیب دادند، تصریح کرد: در آن جلسه هم شوروی و هم آمریکا و کشورهای عربی منطقه به اتفاق خواستار سرنگونی نظام شدند و گفتند اگر این نظام بر اندازی نشود، زمینه براندازی ما را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این کشورها برای رسیدن به این هدف خود کودتایی موسوم به نوژه را ترتیب، و سازمان دهی کردند، افزود: این کودتا قبل از اینکه اتفاق بیفتد بوسیله نیروهای انقلابی شناسایی و همه عوامل اجرا کننده آن در کشور دستگیر و اعدام شدند.
وی با بیان اینکه امروز همه قدرت های بزرگ جهان به برتری نظامی ایران در منطقه خاورمیانه اذعان دارند، تصریح کرد: امروز کشور به برکت خون شهیدان و مقاومت های مردم در طول سال های جنگ به پیشرفت های چشمگیری در ساخت و تولید سلاح و فناوری های نظامی دست پیدا کرده و دشمن را به هراس وا داشته است.
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن، تصریح کرد: دشمن امروز با استفاده از تلفن های همراه و وسایل دیگر ارتباطی بویژه شبکه های اجتماعی جنگ نرم و سایبری وسیعی را علیه نظام آغاز کرده و نیروهای انقلابی باید این جنگ را نیز همانند جنگ سخت جدی بگیرند، تا به نظام اسلامی و مکتب تشیع هیچ آسیبی وارد نشود.
وی با اشاره به نقش جبهه پیروان امام و رهبری در پاسداری از ارزش های انقلاب، تصریح کرد: بدون شک اطاعت از امام و رهبری به رغم آسان بودن دارای مشکلاتی نیز است، لذا همه دلسوزان نظام باید با توکل به خدا و با عزم و اراده ای مستحکم و استوار وارد این میدان شوند.
وی همچنین با بیان اینکه کمک های خداوند و اهل بیت(ع) مهمترین عامل پیروزهای رزمندگان و شکست های سنگین دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی محسوب می شود، تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی هلال احمر عراق این کشور در جریان جنگ با ایران به رغم داشتن همه نوع تجهیزات و امکانات بیش از یک میلیون کشته داد، ولی در مقابل ایران که از کمترین امکانات در این جنگ محروم بود، تنها 189 هزار نفر شهید داشت.
مجمع پیروان امام و رهبری استان قم هر ماه نشست هایی را با حضور یکی از مقام های سیاسی و یا فرماندهان نظامی در راستای بصیرت افزایی بیش از پیش اعضای خود ترتیب می دهد.ک


ارسال نظرات