خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب:

سوء مدیریت دولت عربستان حادثه منا را رقم زد

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به کشته و زخمی شدن صدها نفر از حجاج در سرزمین منا گفت: سوء مدیریت و بی کفایتی دولت عربستان علت اصلی این حادثه غم انگیز است.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۱۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، حجت الاسلام مجید صفدری در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب افزود: آیین حج امسال در حالی بر پا شد که رژیم آل سعود شش ماه است که درگیر جنگی ظالمانه علیه مردم مظلوم یمن است و هزاران مسلمان را با همدستی صهیونیست ها و با همراهی آمریکایی ها به خاک و خون می کشد.
وی اظهار داشت: مجامع بین المللی هیچ اقدامی برای توقف قتل عام مردم بی دفاع یمن انجام نداده اند و در واقع رد پای آل سعود در جنایت های منطقه را مشاهده می کنیم.
وی با بیان اینکه در بحرین نیز آل سعود در دفاع از اقلیت های وهابی بیشتر مردم را قربانی منافع خود می کنند بیان کرد: در سوریه نیز این وهابی های سعودی و همفکران آنان هستند که با دلارهای نفتی و سلاح های غربی چندین سال است که ملت مظلوم سوریه را قتل عام می کنند و در عراق نیز تفکر وهابی آل سعود باعث بروز آتش تفرقه و تجزیه عراق شده است.
امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: دولت آل سعود با این تفکر وحشیگری و خون ریزی لیاقت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد.
حجت الاسلام صفدری بیان کرد: در روز گذشته در حالی که حجاج بیت الله الحرام عید قربان داشتند با بی تدبیری مسئولان عربستانی در حادثه ای غم انگیز جان خود را از دست می دهند و در حالی که حجاج در آیین رمی جمرات نیمی از راه را رفته بودن ماموران عربستان مسیر اصلی را برای عبور کاروان فرزند پادشاه آل سعود می بندند.
وی گفت: در چنین روزی که دو میلیون حاجی به سمت یک مسیر یعنی محل رمی جمره در حرکتند چه ضرورتی دارد که ولیعهد عربستان در آن روز از مسیر حجاج عبور کند و باعث شود یک هزار و 300 حاجی قربانی و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شوند.
حجت الاسلام صفدری افزود: اینکه سران برخی کشورهای منطقه در دفاع از آل سعود در حادثه منا سخن می گویند و دولت سعودی را مقصر نمی دانند جای بسی تعجب است و این امر از همفکری و همسویی آنان با آل سعود خبر می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با بیداری جهان اسلام هر چه زودتر مسلمانان در مقابل ظلم آل سعود قیام کنند و این خاندان ظالم و خونریز را به سزای اعمالشان برسانند.
ارسال نظرات