خبرهای داغ:
گزارش/

نمایشگاه "ما تا آخر ایستاده ایم" نمایش فرهنگ دفاع مقدس

نمایشگاه هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی که در آن بازسازی عملیات والفجر 8 ، قدس 1 و سیر تاریخی مقاومت در اسلام از عید قربان تا غدیر انجام شده است با محوریت «ما تا آخر ایستاده‌ایم» در پارک جنگلی بیرجند دائر است.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۸۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ما و الگوی بی بدیل برای همه کشورهای اسلامی است که نمی خواهند زیر یوغ استکبار جهانی باشند.
برای همین هر ساله سعی می شود که خاطرات دلاوری ها، ایثار، شجاعت و همه سختی ها و مشکلات این هشت ساله جنگ تحمیلی به نوعی به نسل جدید انقلاب منتقل و نهادینه شود.

برای معرفی نمایشگاه امسال هفته دفاع مقدس استان با موضوع " ما تا آخر ایستاده ایم" بر آن شدیم تا گزارشی از آن آماده کنیم و با چند نفر از مسئولین غرفه ها مصاحبه بگیریم.

نمایشگاه هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی امسال در 10 غرفه به وسعت 4 هزار متر مربع و بازسازی عملیات والفجر 8 ، قدس 1 و سیر تاریخی مقاومت در اسلام از عید قربان تا غدیر و مقایسه آن با زمان حال را با محوریت « ما تا آخر ایستاده‌ایم» در پارک جنگلی بیرجند به مدت یک هفته تا فردا بر روی علاقمندان باز است.

در این نمایشگاه بعضی از اقشار بسیج استان، تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(علیه السلام)، نیروی انتظامی، ارتش و پدافند هوایی غرفه دارند.

محمد انصاری فر مسئول غرفه پایگاه ویژه انتظامی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: این غرفه عملکرد نیروی انتظامی، حضور سه بخش ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و عکس های این نیرو، شهدا در آن دوران، معرفی و سابقه آن است.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم استقبال خوبی از این نمایشگاه بخصوص بخش شهدای ژاندارمری و شهربانی در دفاع مقدس داشتند، گفت: در ابتدای جنگ هشت ساله ما و با حمله عراق به ایران پایگاه های مرزی نیرو اولین گروه هایی بودند که با دشمن بعث عراق درگیر شدند.

علی رضا ناصری جانشین دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) نیز یکی دیگر از مسئولین غرفه های نمایشگاه "ما تا آخرایستاده ایم" نیز به خبرنگار ما گفت: در این غرفه عملیات قدس 1، نقشه ها، نوع عملیات، عملکرد آن، شهدای والفجر 8، نقشه های عملیاتی، تصاویر شهدا، کتابهای دفاع مقدس و شهدای زن استان و کتابهای شعر دفاع مقدس برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

اخلاقی مسئول غرفه پدافند هوایی شرق کشور نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: این غرفه شامل استقرار پدافند هوایی مستقل از راه های زمین به هوا، توپخانه و موشک است.

وی با بیان اینکه ما همیشه در حال جنگ الکترونیک و مقابله با دشمن هستیم، گفت: پدافند هوایی در شرق کشور با پهباد، جمع آوری اطلاعات انجام می دهد و به نوعی پدافند هوایی، مرزبان هوایی کشور است.

احمد رمضانی مسئول غرفه جنگ نوین نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: در این غرفه انواع سلاح های شیمیایی، میکروبی و هسته ای برای آشنایی بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت در برابر حمله شیمیایی، خودروی رفع آلودگی شیمیایی و وسایل آشکار سازی مناطق شیمیایی و هسته ای برای نمایش آماده شده است.

در غرفه‌ بسیج هنرمندان خراسان جنوبی وقایعی از تاریخ اسلام شامل عهد شکنی نسبت به حضرت علی(ع) و آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(سلام الله)، تیر باران کردن جنازه امام حسن(علیه السلام) و گودال قتلگاه امام حسین(ع) و روشنگری حضرت زینب (س)، فتنه های انقلاب اسلامی و حرکت و اقدام روشنگری 9 دی با نصب بنرهایی به نمایش درآمده است.

غرفه دیگر این نمایشگاه جبهه و دفاع مقدس و میدان مین بازسازی شده و در غرفه بعدی مشهورترین جنایات رژیم صهیونیستی در طول حیات نامشروع و جنایات ریز و درشت آمریکا در 60 سال اخیر با نصب بنرهای برای بازدیدکنندگان عنوان شده است.

در پایان این بخش از نمایشگاه تهاجم نرم دشمن را که به صورت خاموش آغاز شده را به نمایش گذاشته شده است.

جنگی نرم که جنگ قرآن بر سر نیزه کردن است تا تشخیص حق و باطل برای انسان دشوار شود او قرآنی را به تو عرضه می‌کند که خود می‌خواند و انسان را از همه ارزشها، آرمانها و اهل بیت(ع) و شهدا دور می کند و نمی خواهد پاک زندگی کنی و در سایه عصمت زهرای اطهر(س) و امیر المومنین(ع) زندگی کنی او از تو شهوت، بی دینی و شیطان پرستی را می خواهد.

غرفه "من اجازه نخواهم داد" که از اصلی‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه است به صورت ویژه به موضوع توافق هسته‌ای ایران پرداخته است و در این زمینه به مردم آگاهی می‌دهد.

فلاحی یکی از بازدید کنندگان نمایشگاه " ما تا آخر ایستاده ایم" در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: بخش های فرهنگی، جنگ نرم این نمایشگاه خیلی خود بود ولی بخش دفاع مقدس و بازسازی عملیاتهای قدس 1 و والفجر 8 می توانست از این بهتر باشد.

اکبری بانوی بیرجندی نیز یکی دیگر از بازدید کنندگان نمایشگاه با بیان اینکه بخش های فرهنگی، عکس های شهدا و غرفه های شیمیایی و هسته ای خیلی خوب بود ولی لازم بود تبلیغات و آهنگ های حماسی در دفاع مقدس بیشتر گذاشته می شد تا مردم جذب شوند.

وی ادامه داد: برپایی این گونه نمایشگاه ها برای انتقال ارزشها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید خیلی خوب است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها